Waarom conferteren reismerchants zo slecht bij TD

28 mei 2008
157
0
0
#1
Een kennis van mij (ook een affiliate) heeft alle links naar reisgelerateerde merchants van TD verwijderd i.v.m. met het niet het gewenste resultaat gezien het aantal kliks dat werd gestuurd.

Bij andere netwerken is het resultaat 1 sale op 100 kliks, maar bij TD wil het maar niet lukken, waar ligt dit nou aan.

Deze week heb ikzelf een goede vriend laten boeken via een van mijn sites, geen saleregistratie (Arke), begin dit jaar een ander familielid laten boeken, geen saleregistratie (Arke).

Ook Hotelplan en Oad converteren totaal niet naar de klikgegevens.

Jullie daar ook last van?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
Ja, TD heeft duidelijk een ernstig probleem met de tracking. Net als Daisycon overigens.

Zaken zijn nogal in beweging nu IE standaard alle cookies aan het einde van een sessie verwijdert. Het kost diverse netwerken blijkbaar nogal wat moeite om de ontwikkelingen bij te benen waardoor schrikbarend veel sales niet worden vergoed omdat ze simpelweg niet geregistreerd worden.
 

Dani

Nieuw lid
11 dec 2008
54
0
0
#3
Ook hier problemen met zowel TD als Daisycon. Laatstgenoemde gaat wel een stuk harder achteruit de laatste tijd moet ik zeggen. Ligt het aan mij of is er de laatste tijd ook een behoorlijke leegloop aan adverteerders? Had eigenlijk nog nooit de mogelijkheid bekeken dat dit wel eens aan de nieuwe IE kon liggen. Één ding weet ik wel, en de conversie is duidelijk beroerder dan ooit.

Kleine voetnoot hier is dat dit (gelukkig) niet voor alle netwerken geldt though. Misschien een moment om de Netwerken hun kwaliteiten eens op andere fronten te laten tonen en te zien wie er nou echt 'de grootste' heeft.
 
28 mei 2008
157
0
0
#4
PJ zei:
Ja, TD heeft duidelijk een ernstig probleem met de tracking. Net als Daisycon overigens.

Zaken zijn nogal in beweging nu IE standaard alle cookies aan het einde van een sessie verwijdert. Het kost diverse netwerken blijkbaar nogal wat moeite om de ontwikkelingen bij te benen waardoor schrikbarend veel sales niet worden vergoed omdat ze simpelweg niet geregistreerd worden.
Je zou denken dat die netwerken daar toch bovenop zitten, als de tracking niet goed werkt zul je toch wat anders moeten bedenken. Het kost de netwerken zelf ook bakken met geld denkt mij.
Dani zei:
Had eigenlijk nog nooit de mogelijkheid bekeken dat dit wel eens aan de nieuwe IE kon liggen. Één ding weet ik wel, en de conversie is duidelijk beroerder dan ooit.
Tegenwoordig zijn er zowel in IE, Firefox, Google Grome Safari enz de mogelijkheden om anoniem te surfen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Wie regelmatig het forum volgt, kan weten dat er al zeker een half jaar frekwent gepalaverd wordt over het trackingprobleem na introductie nieuwste browsers, met name het uitschakelen van volg-hulpmiddelen.
Zijdens Daisycon heeft Marco daar ook over gepost.

Op TD heeft niemand vat, wordt bestierd door het buitenlandse hoofdkantoor en zweeds commentaar is niet leesbaar, waar is die deskundige gebleven "uit zweden" ? ( wordt nu node gemist )

En natuurlijk willen alle netwerken luidkeels van de daken roepen dat ze de beste trackingsmethoden hanteren, en natuurlijk houden ze wat waar en hoe, zorgvuldig geheim uit angst voor de concurrentie, en dus weten wij van niets. Op mijn oproep om ook van onze kant eens iets van inbreng - technisch - te posten, is tot dusver nog weinig te zien geweest.

Een zeker niet te vergeten faktor : de adverteerder , groot of klein. Paar dagen geleden nog kwam een mail langs van een grote nederlandse baby-artikelenfirma uit het midden van het land. De website vernieuwd, en je kan het vóór openen van de mail al aanvoelen komen, of je het "linkje" even wilt wijzigen. En hoe lang is het dan al geleden dat de tracking gestopt is , hetzij onbewust omdat de surfers door de gewijzigde adressen het script niet meer passeren, hetzij omdat men bewust het script heeft verwijderd. Dan heb je dus voor lagere tijd voor Jan Joker doorverwezen.
Compensatie? Wassen neus. Als de tracking gestopt is, is er geen historie.
En dan gaat het nog om reguliere website-verbouw. Er zijn adverteerders......

Tenslotte is internet niet anders dan de gewone maatschappij, en adverteerders die toch al bedrijfsmatig op het randje lopen, kunnen soms "mogelijkheden zien" net zoals er affiliates omhoog komen borrelen, die ook in "kunstmatige handel" een uitvinding hebben opgerispt.
Het zelfreinigend vermogen van affiliates hoeven we ook niet meer te suggereren, is er niet, en of de netwerken altijd loyaal zijn, "geloof in heel veel zaken" is me allang ontschoten.

Om een lang verhaal kort te maken ;) : laten we ons bezig houden met wat er nog goed gaat, anders eindigt elke dag in "brandhout" of was het nu "brandpunt".
Een affiliatekeurmerk bijvoorbeeld, uitgedrukt in "Michelinsterren", die adverteerders kunnen verliezen en dan door alle collegae worden gemeden. Kunnen we dat marktbreed (uit-)dragen ? 8)
 

Dani

Nieuw lid
11 dec 2008
54
0
0
#6
ouwesmurf zei:
Om een lang verhaal kort te maken ;) : laten we ons bezig houden met wat er nog goed gaat, anders eindigt elke dag in "brandhout" of was het nu "brandpunt".
Een affiliatekeurmerk bijvoorbeeld, uitgedrukt in "Michelinsterren", die adverteerders kunnen verliezen en dan door alle collegae worden gemeden. Kunnen we dat marktbreed (uit-)dragen ? 8)
Dat lijkt me nou wel heel makkelijk. Ik kan het niet accepteren als er door een prehistorische tracking methode van netwerk X mijn verkopen niet goed worden gemeten. Buiten het hele adverteerders verhaal om, want dat ligt toch vaak buiten de macht van een netwerk. Vaak genoeg meegemaakt dat adverteerder Y haar website vernieuwd en dit pas drie dagen later via het netwerk wordt gecommuniceerd en al die tijd de links dus blijkbaar niet hebben gewerkt. Ligt dit aan het netwerk of aan de adverteerder? We zullen het niet weten maar dit is een geheel andere discussie.

Terugkomend op de netwerken met de tracking, lijkt het mij inmiddels meer een onvermogen dit op orde te krijgen dan dat het technisch niet realiseerbaar zou zijn. Hoe kan het anders dat ik bij bijvoorbeeld TT nergens last van ondervind? Nogmaals denk ik dat er in tijden van dergelijke issues een goede rangschikking gemaakt kan worden tussen de echte, feitelijke kwaliteiten van een netwerk.
 

mrgbv.eu

Nieuw lid
12 dec 2007
504
0
0
www.adfiliate.nl
#7
ouwesmurf zei:
Om een lang verhaal kort te maken ;) : laten we ons bezig houden met wat er nog goed gaat, anders eindigt elke dag in "brandhout" of was het nu "brandpunt".
Een affiliatekeurmerk bijvoorbeeld, uitgedrukt in "Michelinsterren", die adverteerders kunnen verliezen en dan door alle collegae worden gemeden. Kunnen we dat marktbreed (uit-)dragen ? 8)
Daar is het IAB dus mee bezig
 
28 mei 2008
157
0
0
#8
Dani zei:
ouwesmurf zei:
Om een lang verhaal kort te maken ;) : laten we ons bezig houden met wat er nog goed gaat, anders eindigt elke dag in "brandhout" of was het nu "brandpunt".
Een affiliatekeurmerk bijvoorbeeld, uitgedrukt in "Michelinsterren", die adverteerders kunnen verliezen en dan door alle collegae worden gemeden. Kunnen we dat marktbreed (uit-)dragen ? 8)

Terugkomend op de netwerken met de tracking, lijkt het mij inmiddels meer een onvermogen dit op orde te krijgen dan dat het technisch niet realiseerbaar zou zijn. Hoe kan het anders dat ik bij bijvoorbeeld TT nergens last van ondervind? Nogmaals denk ik dat er in tijden van dergelijke issues een goede rangschikking gemaakt kan worden tussen de echte, feitelijke kwaliteiten van een netwerk.
Het trackingprobleem betreft volgens mij alle netwerken inclusief TT alleen valt het bij sommige netwerken wel erg op!

De netwerken lopen gigantisch achter wat de tracking betreft.

Lees ook linkje
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
adFiliate/Patrick zei:
ouwesmurf zei:
Om een lang verhaal kort te maken ;) : laten we ons bezig houden met wat er nog goed gaat, anders eindigt elke dag in "brandhout" of was het nu "brandpunt".
Een affiliatekeurmerk bijvoorbeeld, uitgedrukt in "Michelinsterren", die adverteerders kunnen verliezen en dan door alle collegae worden gemeden. Kunnen we dat marktbreed (uit-)dragen ? 8)
Daar is het IAB dus mee bezig
Dat zie ik toch anders Patrick. Wat jij bedoelt is een netwerk-initiatief ( inkl. een aantal mediaburo's ) waar hun belangen toch niet voor 100% gelijk sporen met die van de affiliates. Ik bedoel een initiatief uitsluitend van de kant van de affiliates. Een heel andere Peynenburg dus. 8)

@Dani:
Ik kan het niet accepteren als er door een prehistorische tracking methode van netwerk X mijn verkopen niet goed worden gemeten.
--
Hoe kan het anders dat ik bij bijvoorbeeld TT nergens last van ondervind?
Kun jij daar 1:1 vergelijkingen op maken ? Heb niets op TT tegen, maar af en toe zie ik bij andere netwerken toch iets meer aan gegevens. Wordt wel beter, maar daarmee kan ik het nabije verleden toch niet goed uitvlooien.
8)