Ik moet zeggen dat ook ik dacht dat het om het "brandbidden" ging. Ik vind de rest niet zo heel erg eigenlijk. Ten eerste zal er echt niemand (behalve affiliates zoals jij
) zoeken op een 'Matrabike kortingscode', aangezien ze er niet mee werken.
En anders kan je ook nog 3000 andere publishers verwijderen... Zocht laatst een nieuwe televisie en wasmachine, en dan ga ik gelijk op zoek naar beoordelingen. Veel websites claimen reviews te hebben maar je komt op niets uit... Is dit heel anders? Of als je bijvoorbeeld op zoek gaat naar all inclusive vakanties in Mexico, kom je soms ook op de meest vreemde websites uit zonder een All inclusive in Mexico aan te treffen.
Zolang een kortingscode website niet een nep kortingscode neerzetten (voor de verplichte klik op affiliate link), maar enkel kortingscode in titel/description zet voor SEO (vele zijn automatisch gegenereerd volgens mij) is er niets aan de hand. Het kan natuurlijk altijd helaas voorkomen dat verlopen kortingscodes nog niet op verlopen staan, maar de grote kortingsites gaan echt niet dat expres doen, want die willen ook dat hun bezoekers terugkomen en niet aan worden gezien als die website waar een kortingscode nooit werkt... Korting en kortingscode wordt trouwens door Google veelal als 1 woord gezien (http://www.google.com/search?q=matrabike+korting&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl
fficial&client=firefox-a).
Ik snap nog steeds het probleem niet echt tegenover kortingscode-sites. Je kan toch zelf ook een kortingscode op je (datafeed?)site plaatsen. Ten eerste wordt je conversie een stuk hoger, en de kans dat ze naar een andere affiliate gaan (zowel kortingscode-site of gewoon doorzoeken naar een goedkopere partij) is een stuk kleiner... Twee vliegen in 1 klap lijkt mij.
Maarja dit zou wel weer de maandelijkse welles-nietus discussie