Wat is nou de kracht van TWITTER?

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#2
kracht in eenvoud...

Zeer makkelijke manier om een doelgroep aan te spreken, makkelijke manier om een eerste contact met nieuwe mensen te leggen. Maar verder erg tijdrovend en absoluut niet leuk :)..
 

Ulco

Nieuw lid
19 nov 2007
42
0
0
#3
Wat mij betreft alleen de zoekfunctie, al is die voor jullie niet zo positief :)

Verder vind ik het echt gewoon een waardeloze k*tzooi (om het maar subtiel uit te drukken). Vanmiddag even bij TheNextWeg geweest en dan zie je er alweer tientallen bezig terwijl de gasten die het moeten lezen gewoon naast ze staan... Goed, net als bij die vliegtuigcrash was het natuurlijk wel grappig om te zien hoe snel 'verslaggeving' kan gaan.

Als je een merk bent voor liefhebbers/fans (of een personal brand a.k.a Britney Spears) dan zie ik nog wel toegevoegde waarde maar voor zoiets als jullie vraag ik het me af. Volgens mij niet veel mensen die persé als eerste willen weten wanneer de nieuwste soort aspirine op voorraad is...
 
27 jan 2006
197
0
0
#7
@dokdok Je kan je affiliates er razendsnel mee bereiken. Nodig al je affiliates uit om zich bij je aan te sluiten en je zal zien dat het effect heeft. Wees creatief ;D
 

Trustweb

Nieuw lid
15 sep 2008
138
0
0
#8
Je ziet echt gigantisch veel berichten op twitter,
zo heb ik zelf ook een twitter account!
Moest het toch een keer uitproberen. :D

Ik hoop dat het een hype is, als je ziet af en toe wat voor nieuws er voor bij komt:S
Stel gaat uit elkaar omdat man twitterde zie hier http://www.hyped.nl/index.php/categorie/Twitter/ hoeveel nieuws.

Als je kijkt naat Twitter als nieuwsbron denk ik dat het een relevante bron kan zjin.
Denk aan de berichten op twitter na de crash van het vliegtuig in de hudson rivier, de crash bij schiphol en de aanslagen in mumbai. Hiernaast heeft klm etc een twitter om laatste aanbiedingen te plaatsen. (twitterspam)
Hier zie je dat deze nieuwe media sneller de content en foto's leverde dan het standaard kanaal ANP etc en vooral ongesencureerd.
Maar ook juist mede door deze aandacht in het nieuws omdat twitter hier zo snel mee was. Denk ik dat het straks wel weer wat rustiger wordt met twitteren, immers iedereen twittert momenteel.

De opkomt van facebook in nederland vindt ik interessanter. (check hoe snel hyves weg is)
Ook al zo'n social media karakter ;)


SHIT http://www.hyped.nl/details/20090417_oprah_ook_op_twitter_explosie_twittergebruik_huisvrouwen_verwacht
We missen wat! Oprah twitter ook!
 

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#9
Weer iets erbij. Het is haast niet bij te houden. Als je berichten hebt zet ze dan hier neer en niet ook nog of erger ipv bij Twitter.

Tip: als je een oproep doet voor .fr doe dat dan in het Frans.

Comme : vous voudriez swaffelen? Alors 10 perc réduction! ;D

Karel
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#10
Ik ben ergens rond juni 2007 voor het eerst met Twitter gaan werken. .
Was puur om eens te kijken wat het was en hoe het werkte.

Wel ingezet voor een Marketing actie destijds, met iig leuke aandacht op wat blogs aan de inzet van zo'n vernieuwend medium.

Vorig jaar wat actiever met een persoonlijk account gaan twitteren, maar werd daar na een maand of 5 gebruik echt helemaal gek van. Te veel info waar je niets aan hebt etc. Toen bewust ook 6 maanden helemaal niets meer mee gedaan, maar wat bleek toen ik in november weer actief werd op twitter waren er veel meer mensen te vinden die ik ken.

Twitter werd hierdoor dus al gelijk nog leuker om te gebruiken. De eerste affiliatesale via twitter realiseerde ik begin dit jaar, sindsdien zie ik steeds meer in de kracht van het medium als je het op de juiste manier in zet. Helaas zijn er veel bedrijven/partijen die het nu alleen als een verlengstuk van hun RSS feed gebruiken, terwijl erzoveel meer mee mogelijk is.

Het is mogelijk om met meer mensen/bezoekers/klanten etc een dialoog aan te gaan, het voordeel van deze dialoog is dat hij maximaal 140 karakters lang is. Hierdoor wordt iedereen gedwongen om to the point te zijn en concreet met korte vragen/oplossingen/antwoorden te komen.

Ik zie wel een nadeel, hoe meer mensen je volgt hoe lastiger het gaat worden om belangrijke dingen op te merken, dus als belangrijk communicatiemiddel is het niet geschikt, dan heeft een blog / rssfeed toch weer z'n voordelen. Je lezers die niets willen missen zullen dat ook niet doen.

Een interessant medium om te blijven volgen!
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#11
zomaar een van de berichten.....

Twitteren nog niet erg in trek bij jongeren
Hoewel persoonlijk contact bij bijna een derde van de jongeren favoriet is (29%), gebruikt de helft het liefst een chatprogramma of online telefoniedienst om met hun vrienden in contact te blijven.
Twitteren en bloggen zijn zaken waar deze doelgroep nog weinig aandacht aan besteedt (2%).
Dit blijkt uit onderzoek van Ecreation onder bijna 1.500 jongeren via het interactieve platform World of Alice.
In het onderzoek werd de respondenten gevraagd naar hun online gedrag. Bijna de helft (48%) geeft aan per dag tussen de 1 en 3 uur online te zijn en 40% is zelfs langer dan 3 uur per dag online.
Van alle ondervraagden besteedt de helft online de meeste tijd aan chatten en bellen.
Van alle sociale netwerken heeft onder deze groep Hyves veruit de meeste aanhangers gevolgd door Netlog.
Het onderhouden van persoonlijke profielen op deze sites wordt door bijna één op de vijf als belangrijkste online activiteit aangemerkt.
Gevraagd naar hun interactie met bedrijven zegt 36% het liefst via e-mail contact te hebben.
Minder populair zijn de persoonlijke en telefonische afhandeling van vragen en klachten.
Hiervoor kiest respectievelijk 29% en 26% van de respondenten.
Om de jongeren te bereiken met reclameboodschappen kunnen bedrijven beter geen televisie, banners op websites of e-mailreclame inzetten.
Maar liefst 71% geeft aan dit de meest irritante vormen van reclame te vinden.
Ook het principe van een gratis sms?je voor elke ontvangen reclameboodschap is nog lang geen algemeen goed.
Eén op de tien bestempelt deze reclamevorm als irritant.
De oude, vertrouwde folders in de brievenbus zijn favoriet, evenals digitale nieuwsbrieven en reclame die aangeboden wordt via chatbots.

Je ziet dat jongeren een sterke voorkeur hebben voor communicatievormen waar ze zelf de hand in hebben.
Het maakt daarbij niet uit of het gaat om persoonlijke of zakelijke contacten.
Het is belangrijk om als bedrijf een communicatiestrategie uit te stippelen die aansluit op deze behoefte.
Het gegeven dat veel jongeren bij voorkeur communiceren via Live Messenger, voorheen MSN, biedt voor bedrijven aanknopingspunten om via Instant Messaging deze doelgroep te bereiken.

Twitter en marketing
A. Ondernemers gebruiken Twitter voor marketingdoeleinden.
Enkele voordelen van Twitter:

1. Je weet dingen sneller: twitteraars brengen je op de hoogte van nieuws uit je sector!

2. Je vindt sneller informatie: stel een vraag op Twitter en je krijgt onmiddellijk antwoord.

3. Je krijgt meer bezoekers op je website.

4. Je vergroot je netwerk: Twitter brengt je in contact met nieuwe mensen.

B. Ook kan Twitter binnen het bedrijf worden aangewend voor de interne communicatie: contact onderhouden (thuiswerkers?), informatie opvragen aan collega's, dringende nieuwsjes verspreiden (faillissementen van klanten).

C. Nieuws naar buiten verspreiden: productaanbiedingen, introductie van nieuwe producten en ander bedrijfsnieuws snel verspreiden.

D. Consumermarketing: hoe bezitters van jouw product(en) reageren, kun je volgen op Twitter.
 

Cosmox

Cosmox.nl / Cosmox.be
16 nov 2007
72
0
0
www.cosmox.nl
#13
Voor mij ligt de kracht van twitter meer in het contact met mensen dan in (vak)informatie (daarvoor blijft de RSS reader toch ideaal).

Iedereen is welkom om mij te volgen op http://twitter.com/ghovens. Ik zal af en toe ook iets tweeten over ons programma of over affiliate marketing in het algemeen ;)
 
W

Wim

Guest
#14
Het blijft vernieuwen!!! En dan kan je stil blijven staan of........
... dan maar liever stilstaan als het Twitter betreft. Het is gewoon teveel rotzooi voor die ene leuke tekst.
 

Trustweb

Nieuw lid
15 sep 2008
138
0
0
#18
Kijk van die dingen waar verder niemand belang bij heeft en dat zie je dus veel op twitter.


Het is zo nutvol of nutteloos als je dat zelf maakt ;)
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#19
@twitter.... zat net op affiliate-forum te lezen dat twitter niet veel soeps is..
@twitter.... las net op twitter dat men op affiliate-forum had geschreven dat twitter nix is.....wuaahhh
 

mrgbv.eu

Nieuw lid
12 dec 2007
504
0
0
www.adfiliate.nl
#20
Volledige eens met @affiliatenl. Het is heel handig, maar kan soms ook timeconsuming zijn. Zet je er niet tegen af (dat doe je toch ook niet met affiliate marketing toen het nieuw was?) Maar probeer het een tijdje. Als het dan niets voor je is kun je altijd nog stoppen. Maar roep niet vantevoren het is niets.