Dag Meester Jan, welkom.
Misschien had je alleen even moeten checken voor wie dit forum bedoeld is, namelijk niet een club van website-bouwers maar van affiliate-marketeers. Weliswaar is voor hen een goeie website van levensbelang.
Affliate-marketeers hebben vooral iets met verkoop, weliswaar verkopen wij met onze websites dan meestel de spullen of diensten van een ander, gelukkig wel op verzoek van die ander ;D
Je website is in principe een visitekaartje en - neem ik aan -
bedoeld voor werving van nieuwe relaties/klanten/clientele. De layout is niet direkt modernistisch, maar het laat zien waar jullie voor staan. Ieder z'n smaak.
Maar nu de woorden, er staat wat achtergrond-informatie van wat jullie werkterrein is, misschien iets teveel.
Er staat echter niets omtrent de feiten waarin jullie anders, lees : beterder zijn dan wie dan ook, en
vooral : trap het woord homepage onmiddellijk de deur uit.
Ga d'r nou eens voor zitten : van alle pagina's is de eerste pagina veruit het belangrijkste. Wat je dáár beweert moet gesteund worden in de pagina's erna. Dus eigenlijk moeten de kernwoorden dáár iets bevatten wat alle andere pagina's nader belichten. En dat noem je dan 'homepage', moest niet magge.
En het ademt het verkeer vanuit jullie stek. Jullie webstek. In plaats dat de kandidaat klant centraal gesteld wordt.
Stel maar vragen : zoekt u dit beter, verlangt u een fraai ontmost dak, bent u niet tevreden met de wat grauwe muren van uw opstal/perceel/kasteel.
Dan heb ik , Ramon, een goed idee voor U !
voor dit probleem hebben we de betere oplossing met ..
onze werkwijze zorgt ervoor dat uw opdracht snel en zeker wordt voltooid
dat doen we vooruitstrevender dan wie ook omdat .....
en pas heel erg veel later, wanneer het gaat over de zekerheden voor de klant een "over onsje" , ons bedrijf is al van vader op zoon, met ervaring en kunde "van eeuwen her" . Voor jullie persoonlijk een warm punt, voor de zoekende klant nog heel even niet aan de orde.
etc.
a. overdrijf ik nu een beetje om duidelijk te zijn
b. weet ik dat onze zuiderburen doorgaans geheel onterecht veel en veel te bescheiden zijn
c. gaat het erom om op internet de klanten te vinden die juist een antwoord op vragen zoeken, een oplossing, en graag van iemand die snapt wat ze willen, beter is dan wat ze kennen, en goedkoper dan waar ze bang voor zijn.
En tot slot : positief is dat je contactpagina ervan uit gaat dat de vragensteller een kopie krijgt van zijn/haar webmail. Persoonlijk ben ik een warm tegenstander van webmail, de ruimte is te klein, te onhandig, je kan niets bijsluiten zoals een foto. Jullie geven toch ook een telefoonnummer op, waarom dan niet een emailadres ?
Natuurlijk, spam tegenhouden, misbruik van het internet tegenhouden, nou, dat kan met een beetje scripting ook opgelost worden.
Dus : herschrijf de pagina-inhoud, schrijf vanuit het denkpatroon van de klant en schrijf naar de klant toe. Die moet direkt het gevoel krijgen : daaaaaaaar weten ze wat ik nodig heb, waar mag ik de order tekenen.
Doseren is ook nodig :
Met als doel bij het verven een betere hechting te bekomen wordt daarna eerst een antimos primer geplaatst.
De primer versterkt/verhardt de materialen die gevoelig geworden zijn voor groenaanslag, en zorgt er ook voor dat groenaanslag in de toekomst moeilijker wordt.
Na de primer passen we, indien het gaat om een leien dak, twee verflagen toe.
Dat die primer nodig is, mag later toegelicht worden, daar win je geen klanten mee.
Dat het met twee verflagen niet van leien dakje gaat is ook voor het latere kontakt.
Maar roep van de daken dat jullie methode ervoor zorgt "dat groenaanslag in de toekomst moeilijker wordt" zo al niet bijna onmogelijk. Wanneer jullie geweest zijn, zal het bijzonder lang duren eer de mo(u)ssen weer van het dak vallen.
En vraagt de klant dan "hoe doen jullie dat dan?" Dan hebben jullie zeker en vast een vaste simpele tekst klaar liggen die het een en ander helder en begrijpelijk voor de klant uit de doeken doet. Pas wanneer de klant
laat blijken zelf een techneut te zijn, kun je technisch worden. Daarvóór moet je het probleem simpel beschrijven en oplossen.
Je wist het toch ? In Nederland zijn ze ietwat direkter. Een risiko dus. Maar we bedoelen het goed ;D