Alweer een Coolblue sale gemist bij Zanox

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#1
Gisteren is er alweer een Coolblue sale bij mij gemist bij Zanox.
Niet de eerste keer bij mij.

Hebben jullie dit ook al ondervonden?

En tot mijn verbazing neemt Zanox blijkbaar geen claims in behandeling met een gemiste commissie onder de 30 euro. Een gemiste sale is toch een gemiste sale, of niet..?

Wat vinden jullie hiervan?
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Xipe,

1 troost : het scheelt je weer een afzonderlijke ICP opgaaf voor de verlegde btw in real time rapportage .

Daarnaast, het gaat in het leven om de "Sound of Music" bij loon naar werken .....

de status van blue of blauw leidt meestal alleen tot een forse kater, die 'sound is cool' bij Tradetracker ;D
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#3
Mwah, troost hoef ik niet.
Coolblue gaat er uit bj mij als de testsale mislukt.

Ben me sowieso meer op de internationale markt aan het richten.
Dat werkt, heb ik gemerkt, toch wat anders dan het NL scenetje.
Dat gaat heel ver, tot aan Grote G aan toe!
;)
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#4
ik merk weinig gemiste sales bij Coolblue, wel dat deze vaak later dan gebruikelijk in het transactie overzicht staan. Maar dat is volgens mij een Zanox eigenschap.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#5
muggetje zei:
ik merk weinig gemiste sales bij Coolblue, wel dat deze vaak later dan gebruikelijk in het transactie overzicht staan. Maar dat is volgens mij een Zanox eigenschap.
Hoe lang zit er meestal tussen bij jou?
Een paar uur? Een paar dagen? Had ook al zoiets gemerkt bij Zanox...
 
12 jul 2012
287
0
0
#6
xipe zei:
muggetje zei:
ik merk weinig gemiste sales bij Coolblue, wel dat deze vaak later dan gebruikelijk in het transactie overzicht staan. Maar dat is volgens mij een Zanox eigenschap.
Hoe lang zit er meestal tussen bij jou?
Een paar uur? Een paar dagen? Had ook al zoiets gemerkt bij Zanox...
Bij mij komen ze allemaal op ?0,00 binnen. Dit duurt over het algemeen een dag maar soms ook gewoon 3 dagen voordat de prijs door komt.. (zie er nu bijv. nog één van 31 aug op 0,00 staan)
 
7 feb 2012
8
0
0
www.coolblue.nl
#7
Beste affiliate partners,

Dit is erg vervelend om te horen. We hebben afgelopen weken nog geen bericht gehad van andere partners dat sales niet worden geregristreerd. Echter wanneer dit het geval is wil ik verzoeken om meteen een e-mail te sturen naar affiliate@coolblue.nl, zodat we kunnen zien waar het probleem ligt en hiervoor een oplossing kunnen bieden.

Het is namelijk wel mogelijk om alsnog de sale en bijbehorende commissie toe te voegen (ook voor commissies onder de ?30,-)

Verder kan het inderdaad wat langer duren voordat de communicatie tussen Coolblue en Zanox gesynced is. Hierdoor zie je soms sales van ?0.00. Deze worden natuurlijk altijd netjes geupdated.

Ik hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Lieke van Velthoven - Affiliate marketeer Coolblue
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#8
Lieke van Velthoven zei:
Beste affiliate partners,

Dit is erg vervelend om te horen. We hebben afgelopen weken nog geen bericht gehad van andere partners dat sales niet worden geregristreerd. Echter wanneer dit het geval is wil ik verzoeken om meteen een e-mail te sturen naar affiliate@coolblue.nl, zodat we kunnen zien waar het probleem ligt en hiervoor een oplossing kunnen bieden.

Het is namelijk wel mogelijk om alsnog de sale en bijbehorende commissie toe te voegen (ook voor commissies onder de ?30,-)

Verder kan het inderdaad wat langer duren voordat de communicatie tussen Coolblue en Zanox gesynced is. Hierdoor zie je soms sales van ?0.00. Deze worden natuurlijk altijd netjes geupdated.

Ik hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Lieke van Velthoven - Affiliate marketeer Coolblue
Beste Lieke,

Ik kwam hier toevallig achter, het was een aankoop van mijzelf...

Er is ook geen 0,00 sale geregistreerd. In de Zanox interface zag ik dat de kliks wel zijn geregistreerd, maar de sale niet. Wat is eigenlijk de reden dat er zo lang tussen de sale en de salesregistratie zit?

Vanmorgen heb ik een formulier ingevuld om de gemiste sale te melden.

Over die minimaal 30 euro: ik heb dat toch in een mail zien staan, volgens mij: dat een reclamering voor een commissie onder dat bedrag niet in behandeling wordt genomen. Is deze informatie niet juist?

Met vriendelijke groet,
xipe
 
7 feb 2012
8
0
0
www.coolblue.nl
#9
Beste Xipe,

Bedankt voor je reactie. Kan je mij wellicht een mail sturen met een ordernummer? Op deze manier kunnen we sneller schakelen. We gaan dan achterhalen waar het probleem ligt en kunnen de sale alsnog toevoegen.

Ik heb nog niet eerder gezien dat Zanox werkt met een minium van ?30,-. Als er namelijk een fout heeft plaatsgevonden proberen we dit natuurlijk met terugwerkende kracht op te lossen.

Ik hoor graag je reactie.

Mvg

Lieke
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#10
Beste Lieke,

In een mail van Zanox/M4N (antwoord op een melding van een eerder gemiste Coolblue sale bij Zanox) stond het volgende te lezen:

"
Om deze redenen heeft zanox-m4n besloten enkel gemiste sales met een commissie bedrag van 30 EUR of hoger in behandeling te nemen. Aan het cashback business model zijn helaas een aantal risico's verbonden die door de publisher zelf zullen moeten worden gedragen.

De reden van afkeur wordt alleen onderzocht zodra er bewezen kan worden dat het gaat om een trackings-/ keuringsfout. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een lid het product daadwerkelijk thuis heeft staan en niet begrijpt waarom een sales is afgekeurd.

In het vervolg kunnen sales met een commissie bedrag van 30 EUR of meer zelf worden ingevoerd. Onderstaande link geeft toegang tot een formulier waar de gemiste sale kan worden ingevuld. Wij zullen de gemiste sale en/of leads verwerken en de status aan je terugkoppelen.
"

Dit laat aan duidelijkheid weinig te wensen over...

De order-id zal ik je per mail of pb sturen.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#12
zanox benelux zei:
Beste Xipe,

Vervelend om te horen! Zou je hierover een mail willen sturen naar mike.herrebout@zanox.com ? Hij kan jou hier ongetwijfeld meer over vertellen en samen met jou kijken naar de eventuele gemiste sale.

Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,

mike@zanox-M4N
Beste Mike,

Ik heb al het 'gemiste sale' formulier ingevuld op de Zanox website. Is dit niet voldoende?
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#13
Hi Xipe,

Goed dat je het aangeeft. Ik heb het even nagevraagd. De desbetreffende accountmanager is sinds gisteren terug van vakantie en heeft het formulier in goede orde ontvangen. Hij zal vandaag met jou contact opnemen!

Met vriendelijke groet,

mike@zanox-m4n
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#14
@Mike

Deze regel is algemeen dat jullie onder de ?30,= niks meer doen voor de affilate als er een sale foetsie is

Dus geef ons uitleg hoe het precies zit ???
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#15
ram zei:
@Mike

Deze regel is algemeen dat jullie onder de ?30,= niks meer doen voor de affilate als er een sale foetsie is

Dus geef ons uitleg hoe het precies zit ???
Ik kreeg onlangs de melding dat Zanox uberhaut niet controleert op afkeuringen van adverteerders. Is niet hun taak. Waarvoor hebben we tegenwoordig nog een netwerk nodig eigenlijk? Om de kruimels "proberen" te vangen van partijen die retargetten, mailen, inkopen en als dat allemaal niet lukt mag de affiliate opdraven waarbij hij geen zicht heeft op het geheel. En dan heb je het netwerk die zelfs de moeite niet doet om te kijken of je die kruimel die je had en afgekeurd krijgt bekijkt.

De laatste tijd zie ik echt veel negatieve evoluties.
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#16
ram zei:
@Mike

Deze regel is algemeen dat jullie onder de ?30,= niks meer doen voor de affilate als er een sale foetsie is

Dus geef ons uitleg hoe het precies zit ???
Beste Barvee en Ram,

@ Barvee - indien er een afkeuring van een adverteerder heeft plaatsgevonden, waarvan kan worden aangetoond dat deze onterecht is afgekeurd of de afkeur der mate hoog ligt, dan zal de desbetreffende Account Manager deze te allen tijde controleren indien er een formulier is ingediend en/of contact is opgenomen (inclusief orderbevestiging indien aanwezig).

@ Ram - Het klopt inderdaad dat zanox-M4N enkel gemiste sales met een commissie bedrag van ? 30 of hoger in behandeling neemt.

Gemiste en afgekeurde sales bij cashback partners komen geregeld voor. Hieraan liggen verschillende redenen ten grondslag, te denken aan consumenten die hun cookies wissen, cookieoverschrijving door onderbreken van bestelproces, transactie via meerdere computers, IP Proxys, niet bereiken van de bedankpagina, foutief ingevoerde link op de website, telefonische afronding van de verkoop, gebruik van kortingscodes etc. Het verwerkingsproces van deze gemiste sales is voor alle partijen erg bewerkelijk en tijdrovend zonder dat er extra business uit volgt. Daarnaast blijkt tijdens dit verwerkingsproces dat een groot deel van de sales onterecht als gemiste sale is opgegeven doordat deze bijvoorbeeld aan een andere publisher of ander kanaal zijn toegewezen door een van de bovenstaande acties uitgevoerd door leden. Als netwerk hebben wij in die zin geen invloed op het bestelproces of het gedrag van de leden.

Mochten jullie verder nog vragen hebben m.b.t. deze regel of de controle op afkeuringen van adverteerders, dan kunnen jullie uiteraard contact opnemen.

Mvg,

mike@zanox-m4n
 

jeroentja

Nieuw lid
26 jan 2008
255
0
0
#17
Ik doe ook weleens een testbestelling en als ik dan zie dat de sale niet geregistreerd wordt, krijg ik minder vertrouwen in het netwerk / adverteerder. Die paar euro commissie van mijn sale maakt me niet uit. Maar ik wil dan wel graag weten waarom die sale niet doorkwam. Werkte de tracking niet? Zet de adverteerder af en toe het tracking pixel op de site en probeert zo de boel te bedonderen? Houdt het netwerk de commissie zelf in? Is het systeem belabberd van de netwerk/adverteerder? enz enz.

Als bij mij de sale niet gemeten wordt, hoe vaak is dit niet bij bezoekers gebeurd die ik doorstuur en hoeveel commissie mis ik? Daar gaat het mij om!
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#18
Mike,
dit ...
@ Barvee - indien er een afkeuring van een adverteerder heeft plaatsgevonden, waarvan kan worden aangetoond dat deze onterecht is afgekeurd of de afkeur der mate hoog ligt, dan zal de desbetreffende Account Manager deze te allen tijde controleren indien er een formulier is ingediend en/of contact is opgenomen (inclusief orderbevestiging indien aanwezig).

@ Ram - Het klopt inderdaad dat zanox-M4N enkel gemiste sales met een commissie bedrag van ? 30 of hoger in behandeling neemt.
is met elkaar in tegenspraak.

[1] Wanneer beide stellingen kloppen, moet aan de reaktie richting Barvee toegevoegd worden "mits de commissie minimaal 30 euro of hoger bedraagt.
[2] Moet aan de reaktie jegens Ram toegevoegd worden, door publisher aangetoond onterecht of afkeur ligt door publisher aangetoond te hoog.

Toch ?

En daarbij gaan jullie eraan voorbij, dat het op zich qua risiko voor alle partijen gunstiger is, om 6 sales van ? 5.00 commissie te ontvangen, schijnt namelijk ook ? 30 euro op te leveren. Je kwetsbaarheid is alleen minder hoog.

Gemiste en afgekeurde sales bij cashback partners komen geregeld voor.
Wanneer aan de regel de cashback / kortingssites en passant gelinkd wordt, lijkt het mij heel handig om die regel van 30 euro luidkeels in die richting aan te passen.
Publishers die zich nièt met die handel bezig houden hoeven niet door een dergelijke regel getroffen te worden imho. Anderzijds toch weer vreemd wanneer je ziet dat de collega's die zich wèl met die materie bezig houden door vrijwel alle netwerken worden "omarmt", immers, het levert zo leuk op. Zó leuk, dat ze presentaties moeten houden om anderen aan te sporen.

Cookiewetgeving/ retargeting-materie analoog.

Als ik het wèl heb, verzorgen netwerken voor publishers de tracking, hoe kunnen wij aantonen ? 8)
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#19
ff een update: Gisteren heb ik zelf wat aangeschaft in een Coolblue shop (een andere dan eerst) en wat denk je? Sale weer niet geregistreerd.

Conclusie: er is geen enkele door mij zelf gedane aankoop als sale geregistreerd!

Daarom heb ik mij zojuist afgemeld voor Coolblue bij Zanox en alle producten uit de db verwijderd.

Wel grappig: ik had een mail gestuurd naar Zanox met een klacht over de Coolblue tracking.
Het antwoord was: U kunt u hier afmelden voor het programma...
;D
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#20
@ Ram - Het klopt inderdaad dat zanox-M4N enkel gemiste sales met een commissie bedrag van ? 30 of hoger in behandeling neemt.

Mvg,

mike@zanox-m4n
Dan kun je imho dus nooit reclameren met een gemiddeld sales percentage van 5 % moet de klant aankoop dus 30/5 = (6 * 100)*1,21 = ? 726,- zijn.

Dat soort sales zijn in mijn geval dus zeldzaam. en dan hebben we het nog niet over de nog lagere sales vergoedingen gehad.