Cashback in nederland

IMMR

Nieuw lid
16 jul 2008
47
0
0
#2
Niet zo'n fijne ontwikkeling en waarom 100% cashback. Wat voor belang heeft Kiosk.nl dan nog? Alleen de 10euro startup kosten die je als deelnemer betaalt.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#3
IMMR zei:
Niet zo'n fijne ontwikkeling en waarom 100% cashback. Wat voor belang heeft Kiosk.nl dan nog? Alleen de 10euro startup kosten die je als deelnemer betaalt.
Als ze echt zoals ze beweren ruim 300.000 leden hebben, dan zou ik niet spugen op een tientje per lid per jaar. Kun je toch leuke dingen voor doen ;D
 

181279

Nieuw lid
4 mrt 2008
152
0
0
#5
Waarschijnlijk zal er een 100% cashback gegeven worden over het bedrag wat affiliate krijgen.
Hiernaast zal Netdirect hun normale provisie van rond de 30% nog krijgen. Dit naast 10 euro per deelnemend lid (per jaar?) zal denk ik aardig oplopen.
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#6
181279 zei:
Waarschijnlijk zal er een 100% cashback gegeven worden over het bedrag wat affiliate krijgen.
Hiernaast zal Netdirect hun normale provisie van rond de 30% nog krijgen. Dit naast 10 euro per deelnemend lid (per jaar?) zal denk ik aardig oplopen.
Dat verklaart de samenwerking met affilinet die een tijd geleden bekend werd gemaakt!
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#7
Wat hebben merchants eraan om zo'n affiliate als Kiosk.nl toe te laten? Klanten waren toch al van plan iets te kopen, dus veel extra customers trekken ze er niet mee aan. De oude affiliates die wél vernieuwend bezig zijn en steeds nieuwe klanten proberen te trekken/markten proberen aan te boren, raken er sjacherijnig door.

Ik begrijp dus niet goed waarom merchants als Bol.com en Wehkamp eraan meewerken.
 
5

5KG

Guest
#8
Google even op Quidco.
En dan lees je gelijk hoe ze werken.

Kort samengevat; vaak hebben ze betere deals dan een andere affiliate, waarom denk je dat anderen in de UK 110% teruggeven en geen 10/5 euro/pond rekenen aan kosten.

En Eva, klant is klant, bestelling is bestelling, 5% cashback? Prijs 6% omhoog.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
En dan lees je dat ze in het pakket hebben :
Dell in NL via Tradedoubler, UK waarschijnlijk ook
Misco van Zanox, idem dito
Expedia van Tradedoubler en Zanox idem dito
Ebookers
Vodafone
en vele anderen, tenzij Quidco de namen niet geheel naar waarheid weergeeft. Zou kunnen natuurlijk.
Misschien kunnen TD en Zanox dat al even omgaand bevestigen, goed voor de loyaliteit-beeldvorming.

Loyaliteit, ach waar hebben we het over. Elke adverteerder is vrij om te adverteren op de wijze die hem/haar uitkomt. Elk netwerk is daarmee ook vrij tot dezelfde aktie. Elke affiliate kan zelf ook kiezen voor een rechte rug en niet-knikkende knieen, je kan het alleen maar beter proberen te doen.
Dat is de zaak positief opvatten.

Is immers "people's business", en aangezien je overal alle types mensen tegenkomt, waar meestal geld de drijfveer is.... is lemmingengedrag niet uitgesloten.
Reden temeer om nog eens aan te dringen op openheid in elk, dus ook dit forum, omtrent "wie zegt wat en staat voor...." 8)

Zou het in dit verband bepaald ook kunnen waarderen - ik weet dat het tegen de natuur van affiliates en netwerken is om "daarvan kond te doen" - wanneer we naast dit soort negatieve ontwikkelingen ook eens wat echt positieve ontwikkelingen voor deze markt kunnen voorleggen.
De oude wiskunderegel geldt nog wel, het wordt alleen langzamerhand een erg ver doorgetrokken lijn. ;D
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#10
Zal het even vanuit onze visie uitleggen...

Een toolbar ala AGC/SplinQ is voor ons iderdaad kanibalisatie van andere marketing kanalen, kost extra leverts niets extra's op.

Echter, onze shops zijn niet zo bekend bij het grote publiek, en daarom zijn deze programma's van toegevoegde waarde voor nieuwe klanten, en dus interessant. Partijen als Bol.com, Wehkamp & Neckermann zullen dit dan denk ook anders zien.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#11
We leven in een vrij land Twan,
Echter, onze shops zijn niet zo bekend bij het grote publiek, en daarom
adverteerders zijn vrij om wat dan ook te kiezen , elke verklaring die na "daarom" wordt ingevuld is in principe zinloos en nodeloos.

Wanneer het bedrijf dat door jou wordt vertegenwoordigd zich wil afficheren met een ander bedrijf dat niets anders kan verzinnen dan geld teruggeven , het zij zo. Er zijn legio adverteerders die het niet openlijk zeggen , het wel doen en daar ook alle recht toe hebben.

Ik neem aan dat het voor jou en je werkgever dan ook duidelijk is, dat waar ik een bedrijf presenteer, dat bij de buurman voor -40% en volgend jaar -50 en daarna -60 etc staat, ik redelijk te boek kom te staan als "gekke Henkie". In zoverre zit ik mijzelf zeker voor gek te verklaren terwijl ik bezig ben met een pagina, waarin een zeg 40-tal artikelen van dat bedrijf komen te staan; kan beter uitzoeken of die cash-back bedrijven nog affiliates kunnen gebruiken. Maar je hebt gelijk wanneer je dan antwoordt, dat dat geheel en al mijn probleem is. ;D
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#12
Ik begrijp jouw visie. Bij een Bol.com zie ik inderdaad jouw probleem.. maar zoals ik aangaf omdat wij beperkt zijn vertegenwoordigd verwacht ik geen grote overlap.

Simpel gezegd, zoek je op productniveau (long tail/niche) zal je via google etc bij de affiliates uitkomen

Zoek je op algemeen "cadeau" etc kunnen we niet naar voren komen in google, te veel concurrentie. Echter als iemand een cadeau wilt kopen, en bij SplinQ oid een overzicht krijgt van cadeaushops met cashback, staan we daar wel bij...

Tot de toolbar draaide was SplinQ actief voor ons via TD.. gezien het volume verwacht ik niet dat al onze andere "echte" affiliates daar erg onder hebben geleden. Ik zal uit interesse vd week even de click logs bekijken of iemand inderdaad eerst via een andere affiliate was binnengekomen en uiteindelijk via SplinQ heeft gekocht.

En wat is het heerlijk om in een vrij land te leven heh ;-)
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#14
ouwesmurf zei:
Ja precies, want wanneer jij en ik en nog een paar honderd , ook zo'n site gaan oprichten, kom je alleen nog maar in een neerwaartse spiraal terecht. Is dat wat je wilt? 8)
Klopt, het moet niet DE standaard voor internetshoppen worden, dan komen marges onder druk gezien je hele retentiemodel de prullenbak in kan. Maar dan nog blijf ik van mening dat voor de kleinere shops de gevolgen (zonder toolbar) positief voor de omzet & winstgevendheid zullen blijven, immers zonder de toolbar is de kanibalisatie klein(verwacht ik, cijfers volgen!)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#15
dd 14-10-2008:
De webwinkels van Bruna, FreeRecordShop.nl en Kijkshop behoren tot de driehonderd shops die zijn aangesloten bij Spaarwinkelen.nl, een nieuwe Nederlandse casback-site.

Initiatiefnemer Remco Nijhoff laat in eenvoudige taal weten hoe het cashback-systeem werkt dat Spaarwinkelen.nl hanteert: ?Als mensen via onze site bij een andere website iets kopen, krijgen wij een vergoeding. Die vergoeding delen wij met onze deelnemers.?

Kortingstegoed
Om die vergoeding te krijgen, moet een consument een account aanmaken op Spaarwinkelen.nl. Hij kan een kortingstegoed opbouwen door zijn online aankopen te doen via de site. De kortingen per product variëren van 1,5 tot meer dan 10 procent. Als voor meer dan 25 euro aan kortingen bij elkaar is gewinkeld, keert Spaarwinkel.nl het bedrag op verzoek van de klant uit op diens bankrekening.

Concurrent van eiegen bodem
Hoewel Spaarwinkelen.nl zichzelf bestempelt als ?de eerste spaarwinkel website van Nederland?, heeft het in Splinq een concurrent die actief is op Nederlandse bodem. Ook Shoppen.nl, waarvan de url voor 45.000 euro is gekocht door het Amsterdamse internetbedrijf Four People, zal vanaf 2009 gebruik maken van een cashbacksysteem.
bron : http://www.twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=19976&utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss

18-12-2008:
Kiosk.nl gaat vanaf januari 100 procent casback bieden. De affiliate-vergoedingen die de site ontvangt voor verwijzingen naar webwinkels, worden geheel doorberekend aan de consument. De eenmalige kosten voor klanten bedragen 10 euro.

Het tientje wordt voorafgaand aan de eerste uitkering aan de consument afgetrokken van de korting die hij heeft opgespaard.

Verdienmodel
Daarmee hanteert Kiosk.nl een ander verdienmodel dan concurrerende cashback-sites als Splinq.nl en het onlangs gelanceerde Spaarwinkelen.nl, die hun afiliate fees delen met de klant en een gratis account bieden.

Grote namen
Volgens manager Letty de Nijs van Maildirect, waar behalve Kiosk.nl ook Debladen.nl en Kranten.com toe behoren, hebben zich inmiddels zo?n 150 webwinkels aangemeld voor de cashback-service van Kiosk.nl. ?Daaronder bevinden zich de grote bekende namen in Nederland, maar ook een aantal middelgrote en kleinere webshops.?
Uitkering
De korting die klanten opsparen door te kopen via Kiosk.nl, wordt in beginsel één keer per maand uitgekeerd. Kiosk.nl maakt alleen geld over als de korting is opgelopen tot een nog nader vast te stellen bedrag.

Aanbiedingen
Kiosk.nl is al sinds 2005 in de lucht als verzamelplaats van online-aanbiedingen. De nieuwe website, die binnenkort officieel wordt gelanceerd, ziet er rigoureus anders uit dan de oude. Behalve aan de cashback-service blijft Kiosk.nl ruimte bieden aan andersoortige aanbiedingen. Nijs: ?Maar de focus komt echt te liggen op cashback shopping.?
bron : http://www.twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=21426
Wie volgt in deze spiraal ?
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#16
Het lijkt wel alsof ze als paddestoelen uit de grond komen die zogenaamde cashback sites.

Waar affiliates niet meer middels een normaal AM systeem inkomsten kunnen genereren uit goed opgebouwde sites met een goede pagerank en goede zoekresultaten wordt er gezocht naar een "snel geld verdien systeem oplossing" zoals een cashback sites.

Het ergste van dit is dat een Netwerk waar een groot aantal affiliates zaken mee doet hier notabene een van de voorlopers van is.
Als je een weldenkend en slimme affiliate bent dan ga je zo'n netwerk toch zonder pardon en per direct boycotten.

Wat minstens zo kwalijk is, is het feit dat er legio adverteerders zijn die hier aan meedoen. Op deze manier maak je natuurlijk de hele affiliate
markt kapot.

We leven idd in een vrij land maar er zijn en blijven wel grenzen natuurlijk.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#17
Waar affiliates niet meer middels een normaal AM systeem inkomsten kunnen genereren uit goed opgebouwde sites met een goede pagerank en goede zoekresultaten wordt er gezocht naar een "snel geld verdien systeem oplossing" zoals een cashback sites.
Precies fgielen, maar ..... de positieve (?) kant van dit verhaal is dat je op basis van de hebberigheid van de mens, minder hoeft te investeren in goede content, je bouwt een ( nog groter ) groot mailnetwerk op, hoeft je geen zorgen te maken over pr van Google, want de op geld beluste Hollanders zwermen als vliegen op je af, idem dito de SERP positie gegeven de relativeitstheorie van Google, link building, nergens voor nodig, seo,sea,sem kan op de schroothoop. Dat scheelt.

Op dit forum aktieve netwerken, zijn uitvoerders;
op dit forum aktieve adverteerders doen er met graagte aan mee;
op dit forum 5-sterren affliates doen er volgens Twinkle aan mee.

Gelukkig zijn niet alle Hollanders van het type "graai de cashback" , persoonlijk gesproken is en blijven die anderen mijn doelgroep. Wil ik mij kunnen blijven onderscheiden, zal ik zorgvuldiger moeten zijn in de presentatie, immers wanneer het aanbod gelijk is en ook mijn sites worden met anderen vergeleken, dan kies je uit gelijken de goedkoopste, toch ?

Gek dat adverteerders dat nog niet door hebben: de goedkoopste wint.
Totdat - zoals ik al eerder aangaf - de goedkoopste het ook niet meer redt, deze griepgolf overgaat en er weer nieuwe tijden aanvangen met nieuwe marktpartners. Eigenlijk "onze echte eigen kredietcrisis".
8)
 
6 nov 2005
802
0
0
#18
Voor de consument is zo'n geld-terug-actie natuurlijk wel aantrekkelijk. Laat daar geen discussie over bestaan. Maar realistisch gezien, hoeveel kan de consument individueel daadwerkelijk besparen, voor hoeveel koopt de gemiddelde consument gemiddeld online per jaar ? Als kleinere adverteerder is cashback ook interessant, omdat je als kleinere webwinkelier dan tussen a-merken komt te staan.

Een aantal jaren geleden was ik zelf sub-affiliate van Greasypalm. In mijn statistieken zie ik ook voor welk bedrag cumulatief de door mij aangebrachte leden aan cashback hebben ontvangen. Per lid vond ik dat nogal tegenvallen eerlijk gezegd.

edit: Hoe groot het gevaar is dat je als affiliate uit de markt wordt geblazen door cashback is ook maar de vraag en sterk afhankelijk van de doelgroepen waar je je als affiliate op richt.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#19
Romano, jij kijkt met de verwijzing naar Greasypalm ook naar het verleden, de totale entourage hoeft niet 1 op 1 vergelijkbaar te zijn met nu.
Wanneer adverteerders zich willen afficheren met geld-terug clubs, ze hebben m'n zegen, kom dan later niet aan met het argument dat hun image ietsjes is teruggelopen. Werk dan met andere naam en andere landingspagina.

Ik richt me niet uitsluitend op die doelgroep.
Maar het is duidelijk dat bijv. websurfer Jansen op maandag bij jouw website langs komt, op dinsdag mogelijk op de mijne en op donderdag bij een cashbacksite, met 100% "return on his investment", of dat later minder en dus een "crashback" blijkt te zijn is niet interessant. Die 3 bezoeken zul je in je eigen statistieken niet kunnen vinden, want je beschikt er niet over. Wanneer ik in mijn presentatie - tot dusver deed ik dat en dat is dom naar blijkt - de adverteerder noem, en op maandag heeft hij jouw korting gezien ( Jansen twijfelt dan al een beetje ) en op donderdag de cashback van 100% of meer , gaat surfer Jansen naar die 100%, immers gelijke adverteerder, dus eendere kwaliteit, alleen 100% goedkoper.

Dan moet ik dus a. als een haas de adverteerder niet meer noemen ( imageverlies voor de adverteerder) , b. kijken of ik andere partners kan vinden, c. niet iedereen meldt vrolijk overal dat hij of zij ook in de cashback zit en dan heb je precies het vergelijkende aspekt van de bankencrisis : niemand of iemand ook teveel vuurwerk-pakketjes had en dus durft iemand met niemand zaken te doen.
Het vertrouwen is pleitte.

En dat kunnen we ook niet achterhalen bij de netwerken, dat kunnen we dus ook niet achterhalen bij collega affliates, want wie zegt iets en staat voor ....

Ik beweer niet dat iedere klant weg zal lopen, beweer alleen en toon dat met Twinkle aan, dat dit een glijbaan is, wie komt hierna met 120% ? Zal best wel nog een paar klanten vinden en blijven verkopen, het vertrouwen echter is definitief weg en het wordt voortdurend opletten wie er op enig forum of blog uit de cashback-kast komt, dat blijft ook al komt surfer Jansen voor z'n volgende aankoop "genezen" weer terug. 8)
 
5

5KG

Guest
#20
Een UK CB site heeft in haar bestaan, en ik dacht vijf a zes jaar, ruim negen miljoen pond teruggegeven aan haar klanten. Min de 5 pond per jaar die ingehouden werd als administratie kosten, welke er nu niet meer zijn.

Een aantal mensen (UK) hebben ruim en soms meer dan 1000 pond terug gekregen dmv CB sites.
Nu moet ik wel zeggen dat men in de UK en USA andere adverteerders en vergoedingen hebben dan in bv NL. Dus je kans soms wat sneller een 'saldo' opsparen.

Kiosk ed hebben veel achterban, ram het door de strot en men koopt er echt wel.
Ook als shoppen.nl een CB site blijkt te zijn (what else) dan hebben ze een mooie start, ze kunnen hun gehele database even mailen met de mededeling dat ze geld terug krijgen.

Verder wil ik alleen nog even melden dat een aantal grote Engelse CB sites hun software aan het verbouwen zijn voor de NL'se en BE'se markt. Dus veel succes alvast.
[sub]
(Note; shoppen.nl is een aanname van mij nav alle berichten die ik lees en hoor. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat deze ook daadwerkelijk een CB site gaat worden, noch dat men bij hun andere (email)database(n) de mensen op de hoogte gaan brengen van een CB site mocht dit het worden.).
De engelse sites die naar de Benelux komen is geen aanname, dat heb ik zwart op wit staan.[/sub]