Ik ben geen jurist, maar ik dacht toch dat het idee van surceance van betaling
is dat een bedrijf orde op zaken stelt, zodat het uit de rotzooi komt.
Dan zou natuurlijk het weghalen van de promotie de genadeslag zijn.
Surceance is in de loop der jaren waterverf geworden. Je krijgt dan ( op aanvraag bij de Rechterlijke Macht ) een uitstel van betaling,
bijvoorbeeld voor een doorstart of herfinanciering. De onderneming krijgt dan een bewindvoerder ( advocaat ) toegewezen.
Een faillissement is veel meer drastisch, obv 1 eigen vordering en 1 steunvordering, kun je al een faillissement aanvragen, er komt dan
ook een advocaat onder de benaming van curator aan te pas, die geeft de Rechterlijke Macht een advies obv onderzoek, en neem de
situatie van de DSB, dan zie je dat een faillissement ook nog lang kan duren en er mogelijk nog een aardige opbrengst uit komt, al is
deze gang van zaken bijzonder te noemen. Je verlies als failliet ook nog andere persoonlijke rechten, dus fijn is anders.
In Amerika zeggen ze dan "jammer, gespeeld en verloren, maar je krijgt best nog wel nieuwe kansen". In ons Calvinistisch Nederland
betekent faillissement een vorm van "levenslang".
vind het vreemd dat TT niets van zich heeft laten horen
Ik heb enkele jaren geleden meegemaakt dat bij een faillissement van een adverteerder uit Assen, de curator geen idee had dat het
bedrijf een website voerde waarop nog "gewoon" gekocht kon worden. Toen ik haar het eea had uitgelegd omtrent haar
verantwoordelijkheden, kon er nog niet eens een bedankje af. Heeft me toch zeker een tientje commissie gekost.
En de acc.manager had nog wel frekwent kontakt met het mediaburo ( van 1 persoon personeel ) en die laatste moèt het hebben
geweten, maar van dit netwerk is ook geen faillissementsbericht vernomen.
Over het algemeen is de kennis over dit onderwerp niet bij iedereen paraat, en in feite is er ook geen bal aan.
Je kunt je alleen afvragen of een netwerk, die namens adverteerders een campagne aanbiedt op dit punt niet ook een zorgplicht heeft.
Je kunt je ook afvragen of een affiliate die bedrijven al dan niet met naam en toenaam presenteert/promoot niet ook een zorgplicht
heeft. Maar zoals Prijk aangeeft, wegvallen van SGR en ANVR spreekt boekdelen.
Dat is dan de vakantiebranche.
Wie is op de hoogte - ingeval van de energiebedrijven met leuke banners voor besparing op energie - van het faillissement afgelopen
maand van Orro, die in haar vrije val dan ook Trianel meesleurt die nu ook failliet is.
Uit het witgoed weten we nog dat ca een jaar geleden diverse webwinkels onderuit gingen. De meeste labels lopen nu alweer onder
de hoede van het Scheer & Foppen bedrijf en zelfs It's is weer terug.
En waar de meeste mensen in Nederland hinder hebben van 'stotterend' korte termijn geheugen,
gaan wij al die labels weer vrolijk promoten.
En omdat slecht nieuws brengen geen verkoop tot stand brengt, ga ik dat niet op eigen website verkondigen ;D
Zag vanavond nog een tv-reklame van Couverts : kun je met een review Couverts Coins verdienen, hoe objectief is dat .............
Eet smakelijk. 8)