Het jaar is nog niet zo oud en nu zijn er al een aantal adverteerder die exclusief kiezen voor een affiliate netwerk en dus stoppen bij een aantal netwerken en de keuze leggen op 1 netwerk.
Er zijn veel redenen te verzinnen om wel of niet exclusief te gaan.
Een paar die ik kon bedenken. Nog aanvullingen op?
Waarom wel?
- Affiliate netwerk loopt harder voor je als adverteerder omdat ze weten dat jij hun input niet ook bij concurrent-netwerken in gaat zetten
- Scherpere marge afspraken in ruil voor exclusiviteit
- Adverteerder hoeft maar op 1 locatie al het materiaal up to date te houden = tijdswinst en minder fouten
- Ontdubbeling tussen netwerken hoef niet meer en 1 locatie voor goedkeuring orders, dus beter te automatiseren
- Financieel eenvoudiger met 1 factuur
Waarom niet?
- Netwerk kan lui worden als het een lange termijn contract is zonder keiharde incentives
- Concurrentie tussen netwerken houdt hen scherp om jou als klant te behouden
- Bepaalde affiliates werken liever niet samen met bepaalde netwerken, dus die zal je kunnen verliezen aan een concurrent adverteerder.
Er zijn veel redenen te verzinnen om wel of niet exclusief te gaan.
Een paar die ik kon bedenken. Nog aanvullingen op?
Waarom wel?
- Affiliate netwerk loopt harder voor je als adverteerder omdat ze weten dat jij hun input niet ook bij concurrent-netwerken in gaat zetten
- Scherpere marge afspraken in ruil voor exclusiviteit
- Adverteerder hoeft maar op 1 locatie al het materiaal up to date te houden = tijdswinst en minder fouten
- Ontdubbeling tussen netwerken hoef niet meer en 1 locatie voor goedkeuring orders, dus beter te automatiseren
- Financieel eenvoudiger met 1 factuur
Waarom niet?
- Netwerk kan lui worden als het een lange termijn contract is zonder keiharde incentives
- Concurrentie tussen netwerken houdt hen scherp om jou als klant te behouden
- Bepaalde affiliates werken liever niet samen met bepaalde netwerken, dus die zal je kunnen verliezen aan een concurrent adverteerder.