Hoe gaat het met jullie omzet?

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#21
Ja volgens mij zit het ook in Den Haag.

Je hebt wat uitgegeven op vakantie, werk behoud is onduidelijk. Veel rare zaken, die ineens veeeeeel geld gaan kosten. Dus ff kappen met alles. Daar lijkt het op.

Karel
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#22
PJ zei:
Maar wat is daar dan de oorzaak van? Toen ik begon was er eenvoudig niets anders dan hotels en tickets. En dan ook nog alleen van buitenlandse partijen, net als met cruises en huurauto's. Daarna zijn de Nederlandse partijen pas begonnen en kwamen er ook pakketreizen, eerst vooral massatoerisme en later ook luxe rondreizen en dergelijke.

Dus afhankelijk van de periode die je neemt, is er sowieso een verschuiving omdat het aanbod is verbreedt. Daarbij zijn vliegtickets een verhaal apart, omdat juist door de online verkoop luchtvaartmaatschappijen amper nog een cent aan (online) reisbureaus willen geven voor de verkoop van een ticket. En dat merk je als affiliate natuurlijk ook: 35 euro voor de verkoop van een ticket is toch echt iets uit het verleden. Dus logisch dat dat segment daalt.

Wat hotels betreft: hotelboekingssites waren zo ongeveer de eersten in de branche, wat hen een enorme voorsprong geeft. In die markt heeft een verdere concentratie plaatsgevonden, zodat het inmiddels bijna alleen nog maar beursgenoteerde ondernemingen zijn. Ze zijn dan ook in staat om enorm te investeren in techniek en kwaliteit. Het wordt dan ook steeds moeilijker om daar als affiliate nog iets aan toe te voegen. Met een simpele XML-koppeling kom je er niet meer. En dan hebben ze ook nog eens enorme hoeveelheden reviews verzameld, hebben ze mensen in dienst die fulltime op sociale netwerken actief zijn om plusjes, likes en wat al niet te genereren. Als je geen contentsite hebt die een eigen publiek trekt en een eigen waarde heeft, is het verdomd lastig om nog een graantje van die markt mee te pikken.
Dit deel ik volledig met je, verder zijn de aanbieders van hotels/tickets e.d. enorm actief in het harvesten van e-mail adressen en hyper actief op facebook. Zie toevallig de arke campagne welke vandaag is gepromoot bij TT waarbij je enkele dubbeltjes krijgt voor elke like die je aanlevert. m.a.w. straks ben je die klant dus gewoon kwijt, deze krijgt zijn aanbiedingen op een presenteerblaadje aangeleverd op zijn dagelijkse facebook pagina.
enige trend die ik momenteel opmerk is dat de vergelijkers, de coupons, kortingcodes sterk aan de winnende hand zijn. was de verdeling tussen content sites in het begin nog 40% (coupons/korting/cashback) en 60 voor de content sites is het heden ten dage nog maar 25% wat ik vergoed aan content sites.
Dat kan natuurlijk ook alles te maken hebben met het feit dat jij met kortingssites en dergelijke in zee bent gegaan. Bij mij zou je er dan meteen uitvliegen, dus dat is dan alvast een contentsite minder. Anderen wachten misschien met piepen tot ze erachter komen dat hun omzet sterk terug is gelopen, klagen nog eens bij jou over een overschreven sale, trekken nog eens verongelijkt bij het netwerk aan de bel en geven je nog maar wat tijd om te rekken. Maar uiteindelijk zullen ook zij afscheid van je gaan nemen. En alweer verschuift de verhouding voor jou als merchant ten gunste van kortingssites...
ik heb vrij lang de komst van de kortingscode tegen gehouden (zie ook mijn aversie tegen deze vorm van affiliate is ook hier nog wel te vinden), echter sinds ik deze vorm toelaat merk ik een behoorlijke omzet stijging, en ja, ondanks dat mijn hart bij de content sites ligt is elke stijging in omzet in deze tijd meer dan welkom. En zoals je hebt kunnen lezen, ik ken de sale altijd toe aan de eerste die de "klant" heeft doorgestuurd. Dus als iemand nog een trucje kent om het shoppingcart cookie i.c.m. magento een half uur vast te zetten zodat deze niet overschreven kan worden door een coupon/cashback/whatever site dan hou ik mij van harte aanbevolen. Scheelt namelijk een heleboel handwerk.
het wordt dus tijd dat er een google "nugget" (goudzoekers) update komt die de coupon/korting/cashback sites een flinke duw naar onderen geven.

En waarom zou google wel moeten doen wat jij als merchant kennelijk niet doet?
Waarom? omdat online shoppers nu eenmaal gevoelig zijn voor korting, bonnetjes, zegeltjes, etc etc. shop ik al die couponsites/cashback rommel eruit... dan gaat dit mij uiteindelijk mijn omzet kosten. Maar zoals ik al zei. ik ben zeer actief om juist diegene die echt wat toe te voegen heeft aan het product wat ik verkoop de credits toe te kennen die hij/zij verdient. Waarom dan geen kortingscode op je eigen shop zetten? neem van mij aan, Nederlanders blijven zoeken... altijd maar weer naar die procenten extra.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#23
Muggetje:
Waarom dan geen kortingscode op je eigen shop zetten? neem van mij aan, Nederlanders blijven zoeken... altijd maar weer naar die procenten extra.
en dus spreek je jezelf tegen.

Wanneer een adverteerder zichzelf serieus neemt, en zegt dat ook te vinden van content-sites, dan blijf je daarbij. Dan zullen zoekende kortingshollanders vanzelf stoppen met zoeken, tenminste, wanneer je zelf onderscheidend bent met je handel.

Ga je toch kortingscodes aanbieden , inderdaad, dan zullen ze terecht blijven zoeken en graaf je uiteindelijk je eigen graf. At the end zal het dan altijd gaan om wie het goedkoopst kan zijn, en diegeen gaat kort daarna failliet.

Om een bepaalde reden heb ik lange tijd Bungalowspecials en Hotelspecials gepromoot, nam me wat tijd en werk uit handen. Komt niets meer via dat kanaal. Zie het aanbod van actiecode.nl Dat kanaal gaat nu dicht, bakens worden wat verzet onder het motto "wie niet voor mij is, is tegen me".

Dit is niet nieuw, gewoon altijd al geweest. Crisis of geen crisis. Heb je niets méér te bieden dan alleen een lage prijs, dan neem je het risiko dat je op prijs wordt afgerekend. Of je adverteerder bent of publisher of beiden.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#25
willie wortel zei:
Het probleem ligt in Den Haag.
Als je een week draait met een omzet van 4 euro, dan zou Den Haag toch echt de laatste plaats zijn waar ik naar de oorzaak ging zoeken.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#26
muggetje zei:
ik heb vrij lang de komst van de kortingscode tegen gehouden (zie ook mijn aversie tegen deze vorm van affiliate is ook hier nog wel te vinden), echter sinds ik deze vorm toelaat merk ik een behoorlijke omzet stijging, en ja, ondanks dat mijn hart bij de content sites ligt is elke stijging in omzet in deze tijd meer dan welkom.
Ik snap dat omzet (nou ja, uiteindelijk natuurlijk de winst) de bottom line is. Maar als je via kortingscodes veel meer omzet haalt, vermoed ik dat je als merchant een reseller bent. Dan heb je minder mensen die op jouw merknaam zoeken maar vooral mensen die op de merknaam van de producten die je verkoopt zoeken. En dan kan je bereik door aanwezigheid op kortingssites een stuk groter worden, omdat die natuurlijk goed scoren op productnaam+korting. Net zoals het dan zinvol kan zijn om opgenomen te worden in algemene vergelijkingssites.

Voor direct sellers ligt dat een slag anders. Als die niet met kortingscodes en met kortingssites en dergelijke werken, dan zullen hun bezoekers daar ook niet terechtkomen omdat die voornamelijk op een combinatie met de merknaam zoeken. Hen scheelt dat geen omzet en zij kunnen dan ook veel makkelijker kiezen om niet aan die flauwekul mee te doen en zich exclusief te richten op sites die echt iets toevoegen.

En voor direct sellers geldt natuurlijk veel sterker de verdringing: content sites die afhaken omdat kortingssites en dergelijke ten koste gaan van hun conversie. Ik ga er daarbij even vanuit dat je als content site als het even kan altijd zult kiezen voor zaken doen met de direct seller en niet met resellers. Je wilt namelijk de marge ontvangen die de reseller krijgt en niet een stuk van de cake afstaan aan de reseller en ook nog eens aan een netwerk.

Dus als reseller ben je sowieso al aangewezen op de wat kleinere content sites, die wat minder gepokt en gemazeld zijn in het affiliategebeuren en het al best vinden dat een netwerk ze de administratie en dergelijke uit handen neemt. Zeg maar de sites waarvan de webmaster iedere individuele sale controleert. Dan zit je toch al in het deel van de markt waarin je veel meer seo-goochelaars en andere dunne affiliate sites aantreft. De afweging om ook kortingssites mee te nemen is dan natuurlijk een heel andere dan voor direct sellers die ook rechtstreeks met grotere affiliates samenwerken.
 
10 sep 2010
448
0
16
#27
PJ zei:
willie wortel zei:
Het probleem ligt in Den Haag.
Als je een week draait met een omzet van 4 euro, dan zou Den Haag toch echt de laatste plaats zijn waar ik naar de oorzaak ging zoeken.
Ik heb het niet over 1 week PJ waar Den Rutte schuld aan is, maar over het algemeen. Ik kan ermee leven, omdat ik er niet ván hoeft te leven. En in welke niche je ook zit, het zal alleen maar down hill gaan met deze regering. Stop dreaming. 8)
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#28
ouwesmurf zei:
Muggetje:
Waarom dan geen kortingscode op je eigen shop zetten? neem van mij aan, Nederlanders blijven zoeken... altijd maar weer naar die procenten extra.
en dus spreek je jezelf tegen.

Wanneer een adverteerder zichzelf serieus neemt, en zegt dat ook te vinden van content-sites, dan blijf je daarbij. Dan zullen zoekende kortingshollanders vanzelf stoppen met zoeken, tenminste, wanneer je zelf onderscheidend bent met je handel.

Ga je toch kortingscodes aanbieden , inderdaad, dan zullen ze terecht blijven zoeken en graaf je uiteindelijk je eigen graf. At the end zal het dan altijd gaan om wie het goedkoopst kan zijn, en diegeen gaat kort daarna failliet.

Om een bepaalde reden heb ik lange tijd Bungalowspecials en Hotelspecials gepromoot, nam me wat tijd en werk uit handen. Komt niets meer via dat kanaal. Zie het aanbod van actiecode.nl Dat kanaal gaat nu dicht, bakens worden wat verzet onder het motto "wie niet voor mij is, is tegen me".

Dit is niet nieuw, gewoon altijd al geweest. Crisis of geen crisis. Heb je niets méér te bieden dan alleen een lage prijs, dan neem je het risiko dat je op prijs wordt afgerekend. Of je adverteerder bent of publisher of beiden.
6 maanden lang een dikke banner op de site dat men met code x 10% korting kreeg op dit en dat, toch gaat half Nederland op zoek naar de andere kortingcode... bijv. de code die ergens rond zweeft voor gratis verzending t.w.v. ? 3,95 terwijl die 10% meer oplevert helaas kan ik niet en + en doen. helemaal geen actiecodes? dan zoekt de consument wel bij de buren. sinds we een kortingcode gebruiken is de winst + 20% gestegen ondanks dat het gemiddelde bestel bedrag lager is en de call to action met ruim 10% is toegenomen.

Dan weer even terug naar de content sites en met content bedoel ik niet de sites die alleen maar een xml-tje inlezen en vervolgens gaan zitten wachten op een sale daar zijn beslist, twenga veel beter en consequenter in. Met content sites bedoel ik leuke blogs over een specifiek onderwerp (voorbeeldje voor de beeldvorming http://www.fabulousmama.nl/) zolang er maar geen dikke Sanoma saus overheen gegooid wordt wat er bij het voorbeeldje ondertussen wel overheen gaat)

Deze content makers moeten zich imho veel assertiever richting de merchants bewegen, vertel wat je kan, wat je doet en hoe je het doet. m.a.w. verkoop je zelf! Vraag gewoon om een hogere commissie als je in de niche zit van de webwinkelier. Vraag gewoon of je naar het gouden segment kan i.p.v. blijven hangen in het brons segment omdat je net die ene sale per maand te kort komt. Laat zien dat je bestaat als affiliate Zorg dat je zichtbaar bent. Ga dus niet zitten janken omdat je sales worden afgepakt door de kortingscode sites. Vraag zelf om een kortingscode eentje die speciaal voor jou is. wedden dat je bezoeker dan niet op zoektocht gaat?

Weet je! bijna dagelijks worden we gebeld door SEO/SEA mannetjes met een duur bureau, dure auto en de nodige smart talk, wekelijks hebben we wel een tijdschrift aan de foon om een advertentie te verkopen, dan hebben we het nog niet over de TV productie tokootjes gehad die ongeveer maandelijks proberen hun nieuwe concept te verkopen op de camping zenders. In al die tijd dat ik als merchant bezig ben is er nog niet 1 affiliate die mij gebeld heeft, ik heb in al die tijd slechts 2 mailtjes gehad omdat een feed niet werkte (terwijl dat ding volgens de netwerk statistieken wel elke dag door een kleine 100 sites wordt opgehaald en misschien ingelezen)

Affiliate marketing heeft nog te veel zolderkamer niveau in Nederland. Doodzonde, ik maak liever maandelijks 1.000 euro over aan affiliates (al dan niet op een zolderkamer) dan aan allmighty google met zijn adwords.

Of zijn merchants die in adwords adverteren ook gedoemd om gebant te worden?

Ik vind het trouwens erg jammer dat er op dit forum met enige regelmaat een ronduit zure en agressieve manier van benaderen en reageren heerst. Het lijkt soms wel dat we elkaar geen succesjes gunnen, bang zijn dat we in elkaars vijver zitten. Dat verklaart misschien ook wel dat zolderkamer niveau.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#29
Wat een discussie hopeloos kan laten verzanden is een dergelijke uitspraak (nb: zonder persoonlijke aanval, gaat om de achtergrond):
Ik kan ermee leven, omdat ik er niet ván hoeft te leven.
Iemand die er wel van moet leven, kan hiervan in de gordijnen springen. Fijn voor je, maar de betrokkenen hoeven het niet te weten.

Ik vind het trouwens erg jammer dat er op dit forum met enige regelmaat een ronduit zure en agressieve manier van benaderen en reageren heerst. Het lijkt soms wel dat we elkaar geen succesjes gunnen, bang zijn dat we in elkaars vijver zitten. Dat verklaart misschien ook wel dat zolderkamer niveau.
Ik zie dat nergens staan.
Ondanks dat ik de concurrentie niet vreugdevol vind, gun ik actiecode en consorten de winst, dat is iets heel anders. Is ook anders, dat ik het niet noodzakelijk vind om met mijn contentsites de pocket van kortingscode-jagers te moet gaan financieren.

Mijn reactie - meestal - is gestoeld op onlogica.
Dit:
sinds we een kortingcode gebruiken is de winst + 20% gestegen ondanks dat het gemiddelde bestel bedrag lager is en de call to action met ruim 10% is toegenomen.
is je gegund, maar staat haaks op het content verhaal.

Ik ken je adverteerders-site niet, maar dit:
vertel wat je kan, wat je doet en hoe je het doet. m.a.w. verkoop je zelf!
geldt ook voor jou.

Zat vanmiddag bij een lokale fietsenboer te wachten op een reparatie, giga pand, 100% gevuld met fietsen en accessoires. Toegepast USP in de kranten : fiets en koffie.
Gegeven wat ik hoor met een half oor, is men in de sport aktief en zal daaruit wel de omzet komen om een aantal jonge mensen te financieren en die toko gevuld met merk- en electrafietsen te financieren.
Maar waarom zij - afgezien van koffie en een koffiebar , en een verder lege toko - nou zo speciaal zijn, is me even niet opgevallen. Kan mijn fout zijn, is me aangeboden, maar heb afgezien van de koffie.
Afgenoedeld als ik ben door de doorsnee horeca koffie.

Je zegt : verkoop je zelf. Nou dat doen er dus niet veel. Niet in de stenen winkel, niet online. En er wordt nog steeds omzet gedraaid met simpele pagina websites zonder vrij veel content. Maar met een prijs slidertje, en een kleur slidertje. Heb je er veel van, kun je nog veel verdienen.

In al die tijd dat ik als merchant bezig ben is er nog niet 1 affiliate die mij gebeld heeft, ik heb in al die tijd slechts 2 mailtjes gehad omdat een feed niet werkte (terwijl dat ding volgens de netwerk statistieken wel elke dag door een kleine 100 sites wordt opgehaald en misschien ingelezen)
Breek me de bek niet open omtrent het aantal keren dat ik netwerk of adverteerder benader omtrent niet of niet goed werkende datafeeds, doe het niet meer. Zinloos geweld.
Natuurlijk kunnen feeds wel worden ingelezen, is vaak een automatisch gebeuren. Maar vraag die affiliates dan eens waarom - als ze het weten - er geen doorklik plaats vindt. Pas dàn kun je een oordeel over de feeds vormen.

Juist kontakt met elkaar kan omzet opleveren, maar vereist van beide partijen "met elkaar weten om te gaan".

Back to topic :
Zat van de week naar een tv programma te kijken met Mart Visser, fashion-ontwerper voor diegenen die het nog niet weten ;D , zaten een paar vrouwelijke goudhaantjes bij, maar natuurlijk, ze hielden zich in want het was 'crisis', maar 1 kleedje zat er toch wel in. Tussen wat de een roept als crisis kan een eeuwigheid verschil zitten met een ander die in crisis leeft.
Om de een of andere reden pakt een actrice zóveel revenuen dat er een Porsche af kan.
Tuurlijk, zijn extremen die de pers halen. Maar het gaat erom, dat wanneer je goed kunt aanvoelen waar wel winst wordt gemaakt, wel inkomen wordt binnengehaald, wel leuk besteed kan worden, er nog steeds door publishers winst kan worden gemaakt.
Laten we elkaar dus nou even niet in de put gaan praten maar ga zoeken naar de mogelijkheden.

Zat net nog een met video opgenomen Latenightshow van Umberto Tan te bekijken met Cruyf con sorten. En blade sportster Marlou van Rhijn. En die laatste zegt simpel - na ook een definitie van Cruyf - je moet je niet concentreren op wat je nièt hebt, maar hoe je datgene wat je wèl hebt, kunt verbeteren.

En daar valt weinig aan toe te voegen. 8)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#30
Toch wel, om het voorgaande te benadrukken.

Over voetbal. Over Brazilie. Over er naar toe gaan, hoeveel afstand je dan moet afleggen in Brazilie. De plaatsen. De tickets. De stadions. Gaat iedereen heel veel kosten. Elke fanaat ..... gaat.


helemaal niets over de vraag of je het kunt betalen, of er crisis is, en of je dan nog wel op vakantie kunt gaan etc etc
 
10 sep 2010
448
0
16
#31
Ik kan ermee leven, omdat ik er niet ván hoeft te leven.

Iemand die er wel van moet leven, kan hiervan in de gordijnen springen. Fijn voor je, maar de betrokkenen hoeven het niet te weten.
Je kunt ook een ander beroep kiezen, maar de meesten durven hun gemanicuurde handjes niet vuil te maken.
En kom niet aanzeuren met "ik had geen keuze". Iedereen heeft keuzes.
 

Paashaas

Nieuw lid
3 feb 2012
75
0
0
#32
Er zijn sites die het wel 'blijven doen' denk ik. Maar wij doen in de reisbranche en dat houdt echt niet over. voor mijn gevoel boekt niemand al voor volgend jaar. Het cliché van de hand op de knip is gewoon waar en dat ligt toch grotendeels aan de mindere tijd waarin we zitten. 'Down' is een te zwaar woord maar iedereen is niet uitgelaten en gul met geld. Ook mensen die heus wel gaan boeken hebben niet het gevoel om dat nu al te doen. Het is gewoon de stemming die door heel de samenleving heerst. Gewoon hard je best blijven doen en de tijd uitzitten.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#33
Paashaas zei:
wij doen in de reisbranche en dat houdt echt niet over. voor mijn gevoel boekt niemand al voor volgend jaar.
Het zijn natuurlijk niet de beste tijden, maar hoeveel invloed dat heeft hang wel een beetje af van het deel van de markt waarin je werkt. Goedkope pakketreizen en dergelijke hebben veel meer last van de crisis: die zijn inwisselbaar en in ruime hoeveelheid voorradig, dus waarom zou je die al een jaar tevoren boeken? En dat mensen zodra ze weer thuis zijn alvast de vakantiewoning voor volgend jaar boeken (laten we dan toch maar meteen dat unieke molentje huren) is ook niet meer zo vanzelfsprekend.

Maar binnen het segment van verre reizen (en dan heb ik het over rondreizen en niet over een weekje strand in Zuidoost-Azië) zie ik veel minder dat er korter van tevoren wordt geboekt. Het volume neemt daar wel af maar de boekingstermijn wordt niet veel korter. Als jij je hebt voorgenomen om China toch echt nog eens te bezoeken of als je altijd al van plan bent geweest om na je pensionering een maand door Australië te reizen en daarbij onderweg ook nog eens familie te bezoeken die je lang niet hebt gezien, dan ben je natuurlijk een stuk minder makkelijk van je plannen af te brengen.

Ik kijk daarom altijd wat sceptisch naar algemene uitspraken over markten. Uiteindelijk gaat het over persoonlijke keuzes en over hoe belangrijk iemand iets vindt. Dan maakt het nogal een verschil of je ieder jaar een stuk van de wereld wilt ontdekken of dat je zoveel weken per jaar naar ergens in de zon wilt liggen bakken. In het laatste geval is het veel makkelijker om een alternatief te zoeken (dit jaar maar een camping in Frankrijk).
 

MultiMe

Nieuw lid
31 jan 2008
33
0
0
#34
wij doen in de reisbranche en dat houdt echt niet over. voor mijn gevoel boekt niemand al voor volgend jaar.
Toch geeft de branche aan dat er slechts sprake is van een vermindering van 1% qua omzet, dat zou dus in de praktijk voor ons qua inkomsten betekenen dat het verschil niet/nauwelijks waarneembaar is.

Persoonlijk denk ik dat wij veel meer last hebben van het feit dat de reizen worden gezocht op de computer en vervolgens later worden geboekt op de ipad/tablet (zonder cookies) en visa versa uiteraard.
Betrap me mijzelf er ook regelmatig op, zoeken op de één en op een later tijdstip kopen/boeken op de ander.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#35
Wieger H zei:
Toch geeft de branche aan dat er slechts sprake is van een vermindering van 1% qua omzet
Dat lijkt me ook weer overdreven. Dan zouden Baobab of Holidaycars niet failliet zijn gegaan.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#36
Statistiek is nog steeds de grootste leugen die de mensheid heeft opgericht.

En degeen die statistiek citeert maakt zich dan dus ook "schuldig" aan vervaging van feiten en cijfers.

Immers, 1% van het branchetotaal is een bedrag wat ik graag even op mijn rekening zie bijgechreven ;D.

Wanneer echter dit bedrag als negatief moet worden toegerekend aan slechts enkele en dan ook nog, kwantitatief qua vervoerde reizigers, kleinere bedrijven, dan is dat heftig voor die bedrijven, maar de markt draait door.

Vervolgens kun je ook vragen stellen bij het getal 1 % , geschat, getaxeerd, via ordentelijke boekhouders becijferd ?

Periodiek ben ik altijd toch weer ietsje verbaasd te horen dat de Orde van de Winkelbedrijven al 3 maanden te voren kan melden dat we wéér méér aan Sinterklaascadeaus gaan besteden. En zeker met vuurwerk en voetbal gaat dat ook altijd lukken, alleen niet dankzij de inspanningen van die ondernemers, maar dankzij de zucht tot bestedingen aan vuurwerk en voetbalwedstrijden.

Onderbouwing ? nul.

En daarin vinden we ook het Neerlands Kabinet terug. Dus .... business as usual. 8)
 

MultiMe

Nieuw lid
31 jan 2008
33
0
0
#37
Ja, ontkennen is ook een vak op zich.
Niemand die ook een mogelijke oorzaak ziet in de andere aangegeven mogelijke oorzaak (meer gemengd gebruik ipad/tablet - computer en het daarmee "onbedoeld omzeilen" van geplaatste cookies).

Om terug te komen op de cijfertjes:
De totale reisbranche daalde met 1%, de internet handel liet echter ook in 2013 een sterke stijging zien:
Even een aantal e-commerce feitjes onderstaand gekopieerd:
De e-commercesector in Nederland groeit. De grootste groei zit in de verkoop van fysieke producten (11 procent), terwijl de omzet van diensten als reizen, vakanties en tickets met 6 procent toenam.
Het segment Reizen is goed voor veertig procent van de totale omzet. Enkele grote en opvallende segmenten:
?Reizen +12%.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#38
Wieger H zei:
Ja, ontkennen is ook een vak op zich.
Niemand die ook een mogelijke oorzaak ziet in de andere aangegeven mogelijke oorzaak (meer gemengd gebruik ipad/tablet - computer en het daarmee "onbedoeld omzeilen" van geplaatste cookies).

Om terug te komen op de cijfertjes:
De totale reisbranche daalde met 1%, de internet handel liet echter ook in 2013 een sterke stijging zien:
Even een aantal e-commerce feitjes onderstaand gekopieerd:
De e-commercesector in Nederland groeit. De grootste groei zit in de verkoop van fysieke producten (11 procent), terwijl de omzet van diensten als reizen, vakanties en tickets met 6 procent toenam.
Het segment Reizen is goed voor veertig procent van de totale omzet. Enkele grote en opvallende segmenten:
?Reizen +12%.
Ontkennen is leuterkoek, lees het forum eens door en je komt er achter dat we met z'n allen al tig tijd de risiko's van méér dan 1 computer onderkend hebben, dat kàn een tablet zijn, maar kan ook heel simpel gaan om het surfen en zoeken op een bedrijfcomputer in de baas z'n tijd, scheelt weer in de kosten, en 's-avonds tijdens het gezinsoverleg wordt de prive-computer toegepast. Niks nieuws.

Vervolgens laten mijn statistieken zien dat de click-computer-ip wel vaker dan voorheen een ander is dan de sale-computer-ip. Ook niets nieuws. Komen ze toch netjes bij mij terecht en zo hoort het ook.

Het blijkt tot slot, dat je over méér cijfers beschikt, had die dan gelijk erbij gezet :
[1] je roept : De totale reisbranche daalde met 1%
[2] daar komt dan nu bij : de omzet van diensten als reizen, vakanties en tickets met 6 procent toenam.
[3] en je voltooit met : Het segment Reizen is goed voor veertig procent van de totale omzet. .
[4] Enkele grote en opvallende segmenten: Reizen +12%.

De totale reisbranche laat je dalen met 1 % , terwijl je de hele internethandel laat stijgen met een onbekende grootheid. Alleen ..... gaat over 2013 en bij mijn weten is dat traject 2013 nog helemaal niet afgelopen (..) en is het onderstreepte woord feitjes uit de lucht gegrepen. Dat zijn aannames, veronderstellingen, schattingen.
Kun je verder nog zoeken naar het bestanddeel tickets in de reiswereld en dat van pakketreizen, luxe reizen, continentale reizen en vooral niet te vergeten zakenreizen.

dan zie ik graag bijgeleverd een logisch en compleet verband tussen de 4 cijfers die je noemt,
voordat we gezamenlijk in de stress schieten. ;D
 

MultiMe

Nieuw lid
31 jan 2008
33
0
0
#39
voordat we gezamenlijk in de stress schieten.
Dat doen we gelukkig niet als ik kijk naar de uitslag waar dit topic oorspronkelijk voor is gestart, een polletje.
Ruim 65% van de deelnemers heeft een gelijkblijvende en/of stijging van de omzet.
En ach de statistieken ontkennen dat in ieder geval niet en liggen daarmee wel in lijn ;)
 
S

SISPnl

Guest
#40
Ik ben deze topic al een tijdje aan het volgen, maar is het niet handiger om met elkaar wat te bedenken dat we wel meer omzet zouden kunnen vergaren?

Trouwens ik ben van mening dat die crises ons alleen maar aangepraat word. En dat het grotendeel dom gehouden moet worden en dat we moeten bezuinigen, maar goed dat is een ander verhaal...

Ik zie kansen en heb eerder dit jaar keuzes gemaakt die voor mij goed zijn uitgepakt. In mei, juni en juli waren voor ons top maanden en klagen dus niet. En eerder wel gedaan...

Zelf en je omgeving afvragen als je een product of dienst wilt afnemen, hoe doe je dat? Voor mij werd duidelijk dat het niet meer als 4 a 5 jaar terug het zelfde is. Mensen zoeken anders en zijn zelf daar ook slimmer in geworden. Ik mocht bij sommige mensen ook kijken wat er in hun Bladwijzer of Favorieten lijst staat. En daar viel mij in op dat wat vertrouwd is word opgeslagen en eigenlijk nergens anders meer kopen of diensten afnemen.

Wat betreft de vraag "Hoe gaat het met jullie omzet?". Ja, niet verkeerd!!!
Wij hebben ons niet meer laten leiden door externe factoren als Google, kies je eigen weg en doe wat goed voelt, want dat is ondernemen.