Wat een discussie hopeloos kan laten verzanden is een dergelijke uitspraak (nb: zonder persoonlijke aanval, gaat om de achtergrond):
Ik kan ermee leven, omdat ik er niet ván hoeft te leven.
Iemand die er wel van moet leven, kan hiervan in de gordijnen springen. Fijn voor je, maar de betrokkenen hoeven het niet te weten.
Ik vind het trouwens erg jammer dat er op dit forum met enige regelmaat een ronduit zure en agressieve manier van benaderen en reageren heerst. Het lijkt soms wel dat we elkaar geen succesjes gunnen, bang zijn dat we in elkaars vijver zitten. Dat verklaart misschien ook wel dat zolderkamer niveau.
Ik zie dat nergens staan.
Ondanks dat ik de concurrentie niet vreugdevol vind, gun ik actiecode en consorten de winst, dat is iets heel anders. Is ook anders, dat ik het niet noodzakelijk vind om met mijn contentsites de pocket van kortingscode-jagers te moet gaan financieren.
Mijn reactie - meestal - is gestoeld op onlogica.
Dit:
sinds we een kortingcode gebruiken is de winst + 20% gestegen ondanks dat het gemiddelde bestel bedrag lager is en de call to action met ruim 10% is toegenomen.
is je gegund, maar staat haaks op het content verhaal.
Ik ken je adverteerders-site niet, maar dit:
vertel wat je kan, wat je doet en hoe je het doet. m.a.w. verkoop je zelf!
geldt ook voor jou.
Zat vanmiddag bij een lokale fietsenboer te wachten op een reparatie, giga pand, 100% gevuld met fietsen en accessoires. Toegepast USP in de kranten : fiets en koffie.
Gegeven wat ik hoor met een half oor, is men in de sport aktief en zal daaruit wel de omzet komen om een aantal jonge mensen te financieren en die toko gevuld met merk- en electrafietsen te financieren.
Maar waarom zij - afgezien van koffie en een koffiebar , en een verder lege toko - nou zo speciaal zijn, is me even niet opgevallen. Kan mijn fout zijn, is me aangeboden, maar heb afgezien van de koffie.
Afgenoedeld als ik ben door de doorsnee horeca koffie.
Je zegt : verkoop je zelf. Nou dat doen er dus niet veel. Niet in de stenen winkel, niet online. En er wordt nog steeds omzet gedraaid met simpele pagina websites zonder vrij veel content. Maar met een prijs slidertje, en een kleur slidertje. Heb je er veel van, kun je nog veel verdienen.
In al die tijd dat ik als merchant bezig ben is er nog niet 1 affiliate die mij gebeld heeft, ik heb in al die tijd slechts 2 mailtjes gehad omdat een feed niet werkte (terwijl dat ding volgens de netwerk statistieken wel elke dag door een kleine 100 sites wordt opgehaald en misschien ingelezen)
Breek me de bek niet open omtrent het aantal keren dat ik netwerk of adverteerder benader omtrent niet of niet goed werkende datafeeds, doe het niet meer. Zinloos geweld.
Natuurlijk kunnen feeds wel worden ingelezen, is vaak een automatisch gebeuren. Maar vraag die affiliates dan eens waarom - als ze het weten - er geen doorklik plaats vindt. Pas dàn kun je een oordeel over de feeds vormen.
Juist kontakt met elkaar kan omzet opleveren, maar vereist van beide partijen "met elkaar weten om te gaan".
Back to topic : Zat van de week naar een tv programma te kijken met Mart Visser, fashion-ontwerper voor diegenen die het nog niet weten ;D , zaten een paar vrouwelijke goudhaantjes bij, maar natuurlijk, ze hielden zich in want het was 'crisis', maar 1 kleedje zat er toch wel in. Tussen wat de een roept als crisis kan een eeuwigheid verschil zitten met een ander die in crisis leeft.
Om de een of andere reden pakt een actrice zóveel revenuen dat er een Porsche af kan.
Tuurlijk, zijn extremen die de pers halen. Maar het gaat erom, dat wanneer je goed kunt aanvoelen waar wel winst wordt gemaakt, wel inkomen wordt binnengehaald, wel leuk besteed kan worden, er nog steeds door publishers winst kan worden gemaakt.
Laten we elkaar dus nou even niet in de put gaan praten maar ga zoeken naar de mogelijkheden.
Zat net nog een met video opgenomen Latenightshow van Umberto Tan te bekijken met Cruyf con sorten. En blade sportster Marlou van Rhijn. En die laatste zegt simpel - na ook een definitie van Cruyf - je moet je niet concentreren op wat je nièt hebt, maar hoe je datgene wat je wèl hebt, kunt verbeteren.
En daar valt weinig aan toe te voegen. 8)