Hoe gaat het met jullie omzet?

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#41
SISPnl zei:
mei, juni en juli waren voor ons top maanden en klagen dus niet. En eerder wel gedaan...
Maar omdat jij dat deel van de markt hebt gepakt klagen er dus weer anderen die dat deel gemist hebben, zoals jij eerder deed. En de domste fout die je dan kunt maken is te denken dat het aan de markt ligt in plaats van aan jouzelf.

Mijn uitgangspunt is altijd dat het weinig uitmaakt wat de markt doet. Het enige wezenlijke verschil is dat het bij een slechte markt wat meer moeite kost om zoveel marktaandeel te pakken dat je de gewenste groei kunt realiseren.

Aan die markt kun je geen donder doen, dus alle tijd die je daaraan besteedt is verspild. Waar je wel iets aan kunt doen is het deel van die markt dat je inpikt. Dus als iedereen steen en been klaagt terwijl het voor jou topmaanden zijn, dan ben je goed bezig.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#42
Aan die markt kun je geen donder doen, dus alle tijd die je daaraan besteedt is verspild.
In mijn reaktie op Wieger heb ik ook al aangegeven dat het beter is om iets exacter te worden, iets minder vaagheden, ander praten we voortdurend langs elkaar heen.

Er is een markt wanneer er aanbod en vraag is en anders is er geen markt.
Heeft die markt een piek ivm de zwarte zaterdag omdat gebruikers nu eenmaal dan vakantie krijgen, ontstaat er een deelmarkt met diè eigenschap.

Die kun je natuurlijk ontkennen en je verkoopactie richten op oktober, kun je dàn een piek krijgen maar dat is dan meer een oktoberfeest in München dan wel een oktoberpartij in Dirndl-jurkjes en Lederhosen. Ook leuk, maar is een andere markt. Had gister een dispuut met partykleding/Lamor die het nodig vind om een sale aan netwerk Webgains te gunnen ipv netwerk Daisycon. Kun je marktbederf noemen. In een tijdsbestek van 1 minuut Lamor/Partykleding eruit en een andere erin, is feitelijk inmenging in het betreffende marktsegment van oktoberfeesten. Minuscuul, maar toch. Een markt is nooit statisch, op zich al een vaag begrip maar in ieder geval het totaal van aktiviteiten die definieerbaar is als ....

Wanneer je iets in de aanbieding hebt, hoor je als publisher/adverteerder bij het marktaanbod en ben je onderdeel van die markt. Net zolang er ook vraag is, anders eindigt die markt.

Heb je ineens een andere markt-eigenschap gevonden Jouke, die ook een piek geeft in de zomermaanden, praten we dan wel over dezelfde markt als de markt die Wieger bedoelt ?
Lijkt me goed om die punten even op de bijbehorende letter i te zetten. 8)
 
S

SISPnl

Guest
#43
ouwesmurf zei:
Aan die markt kun je geen donder doen, dus alle tijd die je daaraan besteedt is verspild.
In mijn reaktie op Wieger heb ik ook al aangegeven dat het beter is om iets exacter te worden, iets minder vaagheden, ander praten we voortdurend langs elkaar heen.

Heb je ineens een andere markt-eigenschap gevonden Jouke, die ook een piek geeft in de zomermaanden, praten we dan wel over dezelfde markt als de markt die Wieger bedoelt ?
Lijkt me goed om die punten even op de bijbehorende letter i te zetten. 8)
Wij zitten in meerdere richtingen, maar vooral de lastminute (complete reizen) is een mooie bron van inkomsten geweest.

Zelf zijn we gaan kijken waar pieken liggen en daarop inspelen en richting bepalen. Een mooi voorbeeld is dat we nu landingspagina's hebben draaien die gericht zijn op Halloween. Mensen zijn nu bezig met zoeken en daarin zie ik om als voorbeeld maar even te noemen dat er nu veel op gezocht word en mensen wachten op het laatste moment.

Wij kijken nu meer naar waar mensen op zoeken en maken daar landingspagina's op. Het is niet alleen een website of een nieuwsbriefje, maar wij hebben ingezet op bestaande pieken en daar zo ruim mogelijk in gevonden te worden (zonder ervoor te betalen).

Ik bekijk het zo "als je een winkel bent die moet inspelen op evenementen, dan doe je dat ook niet op de dag van het evenement".

Verder blijf ik vaag!!!
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#44
SISPnl zei:
Wij zitten in meerdere richtingen, maar vooral de lastminute (complete reizen) is een mooie bron van inkomsten geweest.
Maar dan heb je het heel specifiek over een deel van de markt die helemaal niet achteruit loopt, omdat mensen steeds meer de neiging hebben om op het laatste moment te beslissen. Dan is het zelfs heel goed mogelijk dat je het niet beter hebt gedaan dan de trend.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#45
ouwesmurf zei:
Er is een markt wanneer er aanbod en vraag is en anders is er geen markt.
Heeft die markt een piek ivm de zwarte zaterdag omdat gebruikers nu eenmaal dan vakantie krijgen, ontstaat er een deelmarkt met diè eigenschap. Die kun je natuurlijk ontkennen
Dat heeft niets te maken met het wijzigen van de markt maar met normale fluctuaties, waar je als het goed is van op de hoogte bent. En dat is heel wat anders dan het marktsentiment tijdens een crisis: dat uit zich in een afwijking t.o.v. de gangbare fluctuaties.

Uiteraard kan die afwijking ook ontstaan omdat de concurrentie sterker is geworden. En in die zin hoef je je geen donder van de markt aan te trekken: het maakt namelijk niet uit of de concurrentie sterker is geworden of dat het volume van de markt is afgenomen, in beide gevallen zul je er extra hard aan moeten werken om je gewenste groei te realiseren.

Weet je de oorzaak, dan kun je uiteraard wat gerichter te werk gaan. Is het een slappe tijd, dan heeft het geen zin om met advertentiegeld te smijten om die laatste klant binnen te slepen. Maar dat geldt ook als de concurrentie sterker is geworden en veel minder betaalt voor dezelfde zoekterm. Als je je biedingen koppelt aan de opbrengst en je marge niet verlaagt nemen je advertentiekosten vanzelf af.

In feite is het enige wat je moet weten of er nog een markt is (of dat die terug zal komen) en hoe jij staat ten opzichte van je concurrenten. Dat bepaalt of het zin heeft om extra te investeren: de omvang van de markt en de rol die jij daarin (weer) kunt gaan spelen.

Wat dat betreft zijn het net zulke vrolijk makende tijden als tijdens het ineenstorten van de internetbubbel. Ik zie niet alleen de wanhoop onder de concurrentie toenemen maar ook het vastklampen aan het nieuws van gisteren. De lawine aan gekke mailtjes van concurrenten die zich totaal clueless uitleveren aan SEO-onbenullen neemt echt met de dag toe. Je ziet echt alle achterhaalde stadia uit die hoek de revue passeren: wil je een link ruilen, dat is namelijk ontzettend goed voor Google. Wil je een link plaatsen, dan plaatsen we een link terug vanaf een andere site. Dat is nog beter voor Google, want die ontdekt heus waar dat soort link schemes niet en die andere site heeft nog PR ook! Oh ja, pas als je met ons in zee gaat maken we bekend wie de klant is en over welke sites het gaat, want heel stiekem weten we wel dat het allemaal niet deugt.

Partijen die nog bijdehanter SEO-gekkies hebben ingehuurd bieden aan om "unieke content" te leveren. Uiteraard wel met daarin een link naar hun site. In ruil mag jij een pagina met "content" leveren met daarin een link naar jouw site! En natuurlijk geen benul dat Google inmiddels zo ver is dat ze eisen dat je zo'n pagina expliciet als advertorial aan je bezoekers moet presenteren en de links van een nofollow moet voorzien.

Dit soort signalen zijn veel bepalender dan wat de markt (los van de normale fluctuaties) op dit moment doet. Zolang de "top" van de concurrentie zijn energie verspilt aan trucjes die gisteren nog werkten, waar je vandaag misschien nog even mee wegkomt maar waar je morgen gegarandeerd de pineut door bent, blijf ik vrolijk verder investeren in kwaliteit. Mijn advertentiegeld wordt daardoor steeds meer waard, het aantal gratis bezoekers neemt toe, ik bedien mijn bezoekers steeds beter en de conversie stijgt ook lekker mee.

Dat is wat ik bedoel met dat je je niks van de markt aan moet trekken: je moet met je analyse een aantal stappen verder zijn.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#46
in de fysieke verkoop in ieder geval, bestaan er verkopers die echt kunnen verkopen, maar nog veel meer verkopers die menen dat ze moeten blijven praten tot de klant erbij neer valt en in doodsnood maar reutelen "ja, ik wil" . Wanneer die SEO-gekkies van jou al je artikelen volgen, horen we binnenkort niets meer van ze.

Zulke lange verhalen, dat doe ik nou nooit ;D

@PJ: Dat is wat ik bedoel met dat je je niks van de markt aan moet trekken: je moet met je analyse een aantal stappen verder zijn.
Da's de aanpak.

Wat ik bedoelde hierboven, is duidelijker aangeven wat je bedoelt, anders wordt elke papieren of digitale discussie een roepende in de woestijn.
@SISp.nl : Verder blijf ik vaag!!!
daarmee bedoel ik dus niet dat ieder z'n specifieke niches prijs geeft, natuurlijk niet.

Maar wanneer 2 publishers allebei aangeven dat ze gedaald zijn met 10% van de omzet,
waar (a) actief is met Egyptereizen en (b) actief is met de ultieme niche : Kerstreizen naar Armenië ,
kunnen ze allebei de waarheid schrijven, maar hebben we er met z'n allen eigenlijk niks aan.
Wat er aan geest boven de markt (? welke) blijft hangen : 't wordt minder.
Dan praten we elkaar negativisme aan, terwijl er ondanks de nu bijna herrezen Costa, nog steeds cruises worden verkocht.
Of jij en ik die cruisehandel kunnen "pakken" is dan vers 2, namelijk hoe grijp je in op die markt, maar dat beschreef PJ hierboven.

Waar we het sowieso denk ik wel over eens kunnen zijn :
[1] er zijn teveel adverteerders die te gemakkelijk over internetverkoop denken
[2] er zijn doodsimpel veel te veel publishers, zóveel meer dan enige tijd terug, dat Google ze niet kan indexeren op een behoorlijke manier
[3] de concurrentie van Google op zich is voor publishers gelijktijdig een probleem, daarbij de retargeting markt niet te vergeten
[4] de tracking van netwerken en nieuwe partijen op het vlak van tracking is evenmin positief, net zoals de trucendozen van kanaaltjes
[5] opvangbak voor wat ik vergeten ben 8)

Heb ik het mis, dat wanneer websites , databasegebruik, en andere tools relatief te gemakkelijk voor iedereen open staan, dat het tijd wordt om iets anders uit te vinden ? ;D
 
S

SISPnl

Guest
#47
17 oktober zit ik 10 jaar in het vak (om het zo maar even te noemen). En wat ik zie is dat heel veel mensen denken snel rijk te worden met affiliate marketing. Vaak zijn de meesten na een jaar al afgedropen.

Het is hard werken, elke dag weer. En dat besef moet bij de meeste mensen "prutsers" nog komen dat ze het niet redden. Ik heb in Nederland wel een beetje gezien en heb met andere domeinen en TLD's mij intrede gedaan in andere landen en daar heb ik ook meer succes dan in Nederland.

Voor mijzelf even gekeken wat we de afgelopen jaren gedaan hebben en de dip hadden wij vorig jaar al. Wij sluiten dit jaar (als het zo doorgaat) over de hele linie veel beter af. Dan lees ik mijn topics van een half jaar terug en voel ik gewoon weer dat hopeloze gevoel weer. Nu kunnen we zeggen dat we met trots mogen terug kijken over het afgelopen half jaar. ;D

Wel is het zo dat we naar een ander verdien model zitten te kijken en ons niet levenslang blijven dood staren op de affiliatiemarkt. Met andere woorden "ik denk niet dat dit op deze wijze nog 10 jaar bestaat".

Als je 10% bent verloren aan inkomsten word het in mijn optiek tijd om de strategie te verleggen (mits dat die niet een mee beweging is in de markt, zoals ouwesmurf al aangaf).

Blijf positief en kijk vooral vooruit, net schaken ;)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#48
SISPnl zei:
En dat besef moet bij de meeste mensen "prutsers" nog komen dat ze het niet redden.
Maar als jij niet loopt te prutsen, dan heb je daar toch betrekkelijk weinig last van? Af en toe een golfje, maar bij de volgende update van Google ben je daar doorgaans van verlost. Wat dat betreft gaat het tegenwoordig gelukkig allemaal een stuk sneller dan tien jaar terug. Dat was zo ongeveer te tijd dat ik vrijdagnacht in de kroeg de krant van zaterdag kocht, thuis keek met welke weekendaanbiedingen de KLM adverteerde, snel wat pagina's voor vluchten naar die bestemmingen maakte volgens een stramien waarmee je bij Ilse gegarandeerd scoorde, die pagina's aanmeldde en terwijl ik mijn roes uitsliep de eerste sales al binnenhaalde omdat ik bij Ilse op de eerste positie stond. Was ik ondertussen niet omgevallen, dan had ik dezelfde truc voor AltaVista toegepast. Gelukkig werkt dat niet meer. (En gelukkig werkte dat toen wel.)

Ik heb in Nederland wel een beetje gezien en heb met andere domeinen en TLD's mij intrede gedaan in andere landen en daar heb ik ook meer succes dan in Nederland.
Dat succes is natuurlijk relatief. In andere landen heb je doorgaans een veel grotere markt en als je daar een beetje succes hebt genereert dat een omzet waar je in Nederland veel meer succes voor moet hebben. Daar staat uiteraard tegenover dat de concurrentie wel een stuk groter is.

Zelf onderhoud ik vanaf het begin een mix van Nederlandse en internationale sites. Dat werkt prima, al is het aantal sites wel afgenomen. Het is niet meer zo dat je meer dan honderd sites op basis van templates kunt bouwen voor verschillende niches en daar vervolgens selecties van dezelfde databases over kunt distribueren. Het vergt per site toch echt veel meer inspanningen.

Wel is het zo dat we naar een ander verdien model zitten te kijken en ons niet levenslang blijven dood staren op de affiliatiemarkt. Met andere woorden "ik denk niet dat dit op deze wijze nog 10 jaar bestaat".
Verkopen op commissiebasis zal altijd wel blijven bestaan. De vraag is alleen op welke manier je die verkopen nog naar je toe kunt halen. Ik hanteer nu een mix van contentsite met daarbij expliciete advertenties, white label sites en nog wat varianten. Hoe dat er over 10 jaar uitziet durf ik niet te zeggen, maar er is als wederverkoper ongetwijfeld nog geld te verdienen. Net zoals met fysieke winkels, wat in feite niets anders is. Maar zoals fysieke winkels worstelen met toegevoegde waarde (laatste mode: bij het product ook een stukje beleving verkopen) zal dat online ook zo zijn.

Blijf positief en kijk vooral vooruit, net schaken ;)
Het is inderdaad een spelletje waarbij strategisch denken en vooral meer stappen vooruit denken dan je concurrenten bepalend is voor winnen of verliezen. Dat maakt ook dat het leuk blijft.
 
11 jan 2013
30
0
0
#49
September is voor mij best wel een goeie maand omdat ik o.a. in de Back2School branch zit. Alleen 2e week sept was niet zo heel goed. Kinderbijslag begin oktober zal ook wel zorgen voor een vertraging in conversie
 

tdccbb

Nieuw lid
4 mrt 2011
33
0
0
www.ourbubble.nl
#50
Met mijn blog merk ik dat de bezoekers aantallen dramatisch zijn als ik 2012 met 2013 vergelijk, -30%. Echter gaat de click-thru van mijn bezoekers naar de webshops omhoog. Voorheen lag dat rond de 5% en deze dag haal ik makkelijk 20%. Rest nog de webshop waar mijn bezoeker heen gaat. Had die nu een 20% conversie dan was ik spekkoper.

Merk wel dat mensen bereid zijn vaker internationaal aankopen te doen. En dat ook voor hogere bedragen doen dan nationaal. Onder aan de streep heb ik minder bezoekers dan 2012, maar ben ik een gelukkiger mens in 2013.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#51
C4MIEL zei:
Met mijn blog merk ik dat de bezoekers aantallen dramatisch zijn als ik 2012 met 2013 vergelijk, -30%. Echter gaat de click-thru van mijn bezoekers naar de webshops omhoog.
Dan zou ik maar eens heel goed analyseren wat er met dat blog aan de hand is, wat beide kan hetzelfde slechte nieuws zijn. Tenzij je er iets aan hebt gedaan om de click-through te optimaliseren (maar dat weet je alleen zelf) zou het eerste wat ik onderzocht zijn: zijn er misschien goede redenen dat er dramatisch minder bezoekers zijn? Draai je misschien op de automatische piloot en heb je je bezoekers minder te bieden? Dat kan die hogere click-through ook verklaren: vinden bezoekers niet wat ze zoeken dan verlaten ze je blog snel weer en een deel doet dat door op advertenties te klikken.
 

tdccbb

Nieuw lid
4 mrt 2011
33
0
0
www.ourbubble.nl
#52
PJ zei:
C4MIEL zei:
Met mijn blog merk ik dat de bezoekers aantallen dramatisch zijn als ik 2012 met 2013 vergelijk, -30%. Echter gaat de click-thru van mijn bezoekers naar de webshops omhoog.
Dan zou ik maar eens heel goed analyseren wat er met dat blog aan de hand is, wat beide kan hetzelfde slechte nieuws zijn.
Op zich heb je een punt. Grote verschil tussen 2012 een 2013 is actief gebruik van facebook. Nu 700+ volgers op Facebook, en daar plaatst ik enkel een foto + link naar het artikel. Als de foto niet interessant is klikken mensen niet door. Als de foto wel interessant is, klikken mensen naar het blog en klikken ze door naar de shop. De eerste filter slag voor de lezer gebeurt nu dus op facebook, in tegenstelling tot 2012 toen ik Facebook amper inzette.

De waarschuwing voor automatische piloot is een goede. Dat is ook waar ik mij van bewust ben en waar ik voor probeer te waken. Maar het moet gezegd worden, dat blijft lastig.
 

sun

Nieuw lid
13 jan 2012
83
0
0
#53
Juli was een dramamaand bij mij, 70% van de sales zijn afgekeurd, de rest van het jaar redelijk. In totaal meer omzet dan in 2012 maar nog steeds veels te weinig naar m'n zin.
 
12 jul 2012
287
0
0
#55
jworks zei:
Nu zijn we al weer een paar jaar verder, hoe staan de zaken er nu voor?
Bij mij niet slecht vergeleken met 2013 :)
Hier ook niet :)
Ondanks wat posities op de A-keywords die gedaald zijn rank ik beter op een hele rits longtail.

Moet wel zeggen dat ik de SERP niet altijd even goed begrijp met waarom bepaalde sites nou boven mij komen te staan. Als je het zelf beter (denkt) te doen qua content en linkprofiel..
 

jworks

Nieuw lid
4 jul 2010
25
0
0
www.shoppenbij.nl
#56
PeterH zei:
Moet wel zeggen dat ik de SERP niet altijd even goed begrijp met waarom bepaalde sites nou boven mij komen te staan. Als je het zelf beter (denkt) te doen qua content en linkprofiel..
Er zijn natuurlijk veel verschillende rankingfactoren.
De nieuwste daarvan zijn: Pagina laadtijden en SSL (https)

Hier kun je verbeterpunten vinden om je websites sneller te maken:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
http://tools.pingdom.com/fpt/
 

fuzzybeer

Nieuw lid
15 sep 2009
2
0
0
cofiliate.com
#57
jworks zei:
PeterH zei:
Moet wel zeggen dat ik de SERP niet altijd even goed begrijp met waarom bepaalde sites nou boven mij komen te staan. Als je het zelf beter (denkt) te doen qua content en linkprofiel..
Er zijn natuurlijk veel verschillende rankingfactoren.
De nieuwste daarvan zijn: Pagina laadtijden en SSL (https)

Hier kun je verbeterpunten vinden om je websites sneller te maken:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
http://tools.pingdom.com/fpt/
Dat klopt inderdaad. Ook de toegankelijkheid voor Mobiele apparaten zorgt voor de SERPS voor mobiel voor betere resultaten. Veeltablet gebruikers die van Google gebruik maken zien jou niet in de SERPS terug als je site niet geschikt gevonden wordt voor mobiele apparaten door Google.