De aangesloten netwerken van de PAN (affilinet, affiliates4you, Daisycon/Paxz, Tradedoubler, Zanox) zijn allen professioneel genoeg om hun eigen procedures hierbinnen te voeren. Indien er suggesties zijn hoe dat beter kan kunnen we dat in een overkoepelden afspraak vast leggen, suggesties wil ik graag binnen het PAN overleg inbrengen, als CEO van Daisycon zie ik daar niet direct de noodzaak toe.
In mijn optiek is er een gelijk belang tussen de Publisher en het netwerk, dat is namelijk het geld binnen krijgen als vergoeding voor hun dienstverlening. Het idee dat netwerken laconiek op zouden treden zie ik niet terug in de praktijk, omdat de netwerken ook graag iets willen verdienen aan hun activiteiten en een structureel (lange termijn) inkomsten model hebben. Binnen Daisycon werken we dan ook nog met de Premium betaal regeling waarbij we het kredietrisico afdekken/overnemen van de publishers, uiteraard willen we dan ook de centen binnen krijgen. Voor enkel het debiteurenbeheer hebben we 1 fulltime medewerker die niet anders doet. Vaak kan het met wat "masseerwerk" opgelost worden, soms moet het met juridische druk, en soms is ook na het maken van deze kosten niets te verhalen.
In mijn optiek zou het netwerk het aanspreekpunt voor de publisher moeten zijn, losse acties vanuit de publisher richting adverteerder, hoewel wellicht juridisch mogelijk, lijken me de professionaliteit van de business geen goed te doen.
In mijn optiek is er een gelijk belang tussen de Publisher en het netwerk, dat is namelijk het geld binnen krijgen als vergoeding voor hun dienstverlening. Het idee dat netwerken laconiek op zouden treden zie ik niet terug in de praktijk, omdat de netwerken ook graag iets willen verdienen aan hun activiteiten en een structureel (lange termijn) inkomsten model hebben. Binnen Daisycon werken we dan ook nog met de Premium betaal regeling waarbij we het kredietrisico afdekken/overnemen van de publishers, uiteraard willen we dan ook de centen binnen krijgen. Voor enkel het debiteurenbeheer hebben we 1 fulltime medewerker die niet anders doet. Vaak kan het met wat "masseerwerk" opgelost worden, soms moet het met juridische druk, en soms is ook na het maken van deze kosten niets te verhalen.
In mijn optiek zou het netwerk het aanspreekpunt voor de publisher moeten zijn, losse acties vanuit de publisher richting adverteerder, hoewel wellicht juridisch mogelijk, lijken me de professionaliteit van de business geen goed te doen.