wie procedeert om een koe, geeft er een toe Waarom we advocaten nodig hebben ? Omdat Officieren van Justitie iedereen in de bak willen hebben, speciaal de client van de advocaat.
Waarom we Officieren van Justitie nodig hebben ? Omdat advocaten vinden dat alles moet mogen, speciaal hun client.
En daarom hebben we van oudsher al, de Rechter uitgevonden, om als een reïncarnatie van Salomo een wijs oordeel te vellen tussen beide.
Een wijs systeem, alleen eer je bij de Rechter bent, ben je al een vrolijk vermogen kwijt, daarom zeggen we al eeuwen lang : "
wie procedeert om een koe, geeft er een toe" punt.
En dan valt weer op dat we in de wereld verschillende pannen nodig hebben, een kookpan, een snelkookpan, een soeppan en een pan van affiliate-marketing pannen. Laten zich ook voorlichten door advcocaten al dan niet lege flessen of gele flessen, naar keuze in te nemen als advocaat.
En we willen veel, eigenlijk alles. Zonder er echt iets voor te doen, want dat hoort bij ons vak. Maximale ontspanning bij minimale inspanning.
Sommige mensen lezen een heel boek, door alleen het slot te lezen en paar stukjes tussen in. Moet je ook doen met de AFM publicatie van september 2014.
Uitgangspunt : publishers zijn op de wereld om geld te verdienen, inkomsten te ontvangen bijv. van zorgverzekeraars en andere verzekeraars, gaat om de poen, toch ?
Dan moet je die publicatie van achter naar voren lezen : bijlage 2 van 2009 vertelt in totaal wat onder bemiddelen valt.
Voor de simpelen van geest is er een vraag en antwoord spel bedacht:
1. wint u meer dan alleen contactgegevens (NAWTE) in van consumenten ?
a. nee ? U bemiddelt niet .................... en dit staat er niet maar geldt wel :"u kunt op het vlak van advies wel nog de wet overtreden" , zie verderop.
b. Ja, door naar de volgende vraag.
2. Heeft u een overeenkomst .... met de bedoeling dat consumenten in contact komen met... ( tja, daar doen we het voor en daar verdienen we aan ) dus :
a. JA? dan bent u een bemiddelaar die een vergunning AFM nodig heeft.
Rest is voor ons niet van belang.
Op andere plaatsen in dat document kun je lezen dat bij autoverzekeringen een kenteken al méér is dan toegestaan met NAWTE. Hoe je daarzonder moet vergelijken ??
Dus een zorgverzekering waarbij je informatie als website krijgt omtrent Zwangerschapsvergoeding, is dus ook ook teveel van het goede.
De rest van de publicatie is in feite, zoals we een html pagina maken, in < H 3 > staat een willekeurig relevant onderwerp, met eronder de verklaring. Het zegt iets méér over bijlage 2 !! maar vervangt niet .......
Het voorbeeld op pagina 3 is dan verwarrend, daaruit zou je de conclusie kunnen trekken : "schuif maar een end weg met alle mogelijke parameters buiten NAWTE om, alleen je stuurt niets door.
Maar de pagina start al met vast te leggen dat bijlage 2 al de waarheid heeft gebracht.
a. de website wint méér info dan nawte
b. betaling zijdens de aanbieder of een derde is al vermoeden van een belang.
Op pagina 4 vind je in de noot de effecten van advies en hoe dàt kunt voorkomen.
Mutatis mutandis : "exit dynamiek in de vergelijking" imho . Statisch mag, desnoods 1000 pagina's vol, evenals banner en tekstlink.
Bijlage 1 dateert uit de tijd van de Wet Financiele Dienstverlening en staat er bij om te weten "hoe het zo gekomen is" zoals op de AFM website ook de Wet Assurantie Bemiddeling aan de orde komt.
De webpagina van AFM: Wanneer bemiddelt een vergelijkingssite?
Van bemiddelen is in ieder geval sprake als meer dan alleen contactgegevens van een klant aan een aanbieder worden doorgegeven. Een vergelijkingssite bemiddelt ook als aan al deze twee voorwaarden is voldaan:
De website vraagt andere relevante gegevens dan naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van een klant op en maakt op basis hiervan een vergelijking.
Er is een overeenkomst tussen een vergelijkingssite en een aanbieder, bemiddelaar of klant die tot doel heeft klant en aanbieder of bemiddelaar met elkaar in contact te brengen. Is er geen schriftelijke overeenkomst, dan is een betaling van een vergoeding een aanwijzing voor het bestaan van zo?n overeenkomst.
Als deze twee bovenstaande werkzaamheden worden verricht, dan wordt meer gedaan dan het alleen doorgeven van contactgegevens van een klant aan een aanbieder. Er is sprake van inhoudelijke betrokkenheid bij het tot stand laten komen van een overeenkomst.
Het het woord website maar even vetgedrukt, om aan te geven dat de website-eigenaar verantwoordelijk is en blijft.
Hoe Zanox het voor zich ziet om voor zelfstandige publishers waarmee ze geen gezagsverhouding heeft, geen personeel oid, een collectieve vergunning kan maken, ben zeer nieuwsgierig.
Om met Ollie B. Bommel te spreken : : Tom Poes !! verzin een list (..) en wel op tijd 8)