5
Reizen vormen goudmijn op het web
uitgegeven 26-01-2008 12:01
AMSTERDAM - Geen wonder dat de reissites als paddestoelen uit de grond schieten. Vliegtickets en reizen vormen de meest populaire aanschaf via internet. �
Dat blijkt uit een studie (pdf) van de European Interactive Advertising Association (EIAA). Hieruitblijkt ook dat Nederlanders in de afgelopen zes maanden 65,3 miljoen producten online hebben gekocht.
Daarmee bekleedt ons land een vierde plaats op de Europese ranglijst, na Groot-Brittannië (485, miljoen), Duitsland (341 miljoen) en Frankrijk (189 miljoen).
Zoekmachines
In heel Europa heeft al tachtig procent van de Europeanen ooit een product bij een webwinkel besteld. Na vliegtickets en reizen zijn boeken, concertkaarten en kleding het populairst. Ook kan een webwinkel met elektrische goederen, Cd's, DVD's of bioscoopkaartjes op veel klanten rekenen.
Uit het onderzoek blijkt maar weer hoe belangrijk het is om gevonden te worden: 76 procent van de Nederlanders zoeken producten via een zoekmachine. Mond tot mond reclame blijkt, geheel volgens de 2.0-trend, ook enorm belangrijk. 72 procent van de ondervraagden laat zich adviseren door vrienden.
(c) Sprout.nl: Reizen vormen goudmijn op het web
Die 2.0 webtend komt mij werkelijk mn strot uit daar ze het zelfs nu al hebben over web 3.0.
Hoe dan ook, hoe makkelijker en simpeler zonder toeters en bellen trekt meer mensen aan dan een hypermodern, luxe, interactieve, webgadget ding..
Toch mooi om te lezen dat het steeds beter gaat, nu hopen dat we er met zn allen de vruchten van kunnen blijven plukken.
uitgegeven 26-01-2008 12:01
AMSTERDAM - Geen wonder dat de reissites als paddestoelen uit de grond schieten. Vliegtickets en reizen vormen de meest populaire aanschaf via internet. �
Dat blijkt uit een studie (pdf) van de European Interactive Advertising Association (EIAA). Hieruitblijkt ook dat Nederlanders in de afgelopen zes maanden 65,3 miljoen producten online hebben gekocht.
Daarmee bekleedt ons land een vierde plaats op de Europese ranglijst, na Groot-Brittannië (485, miljoen), Duitsland (341 miljoen) en Frankrijk (189 miljoen).
Zoekmachines
In heel Europa heeft al tachtig procent van de Europeanen ooit een product bij een webwinkel besteld. Na vliegtickets en reizen zijn boeken, concertkaarten en kleding het populairst. Ook kan een webwinkel met elektrische goederen, Cd's, DVD's of bioscoopkaartjes op veel klanten rekenen.
Uit het onderzoek blijkt maar weer hoe belangrijk het is om gevonden te worden: 76 procent van de Nederlanders zoeken producten via een zoekmachine. Mond tot mond reclame blijkt, geheel volgens de 2.0-trend, ook enorm belangrijk. 72 procent van de ondervraagden laat zich adviseren door vrienden.
(c) Sprout.nl: Reizen vormen goudmijn op het web
Die 2.0 webtend komt mij werkelijk mn strot uit daar ze het zelfs nu al hebben over web 3.0.
Hoe dan ook, hoe makkelijker en simpeler zonder toeters en bellen trekt meer mensen aan dan een hypermodern, luxe, interactieve, webgadget ding..
Toch mooi om te lezen dat het steeds beter gaat, nu hopen dat we er met zn allen de vruchten van kunnen blijven plukken.