Bedankt Ouwe smurf voor je reactie.
Nog even voor de zekerheid. Als ik je reactie goed begrijp vallen alle verzekeringen er onder? Ook al associeer ik zelf een reisverzekering niet zo snel met het woord financiële markt.
Verder blijft het een niet helder verhaal voor mij.
Ik heb dus dat verhaal gelezen van de AFM : wat is bemiddelen.
Zoals ik dat hele verhaal lees, is het klikken op een link een intentie. En geeft dat al informatie. En dat mag niet. Maar dat zou betekenen dat de "Advertentie" of "Banner" ook niet zou kunnen. Dus ben ik het spoor kwijtgeraakt.
1. Wat in de volgende situatie.
Je heb een startpagina. Dus zoiets als de pagina´s startpagina. Maar naast de link staat ook een verhaaltje met informatie over de verzekering of product. Er wordt geen info gevraagd aan de bezoeker. Maar wanneer iemand op een link klikt geeft iemand toch een intentie?
Zou dat ook niet mogen door de AMF? Waar ligt dan de grens? Wat is het verschil tussen een advertentie en een lijst met linkjes met info er naast?
2. Wat in de volgende situatie.
Op een site informatie van verzekeringen weergeven die onder de definitie van de AFM vallen.
Geen invoerveld dat bezoekers om gegeven vraagt. Maar de lijst kan wel gesorteerd weergegeven worden.
Bijvoorbeeld sorteren door te klikken op leeftijd en prijs. Je vraagt dan niet om info. Maar door te klikken sorteer je de lijst. Bijvoorbeeld een sortering op leeftijd en prijs. Valt dat onder die definitie?
Nog even voor de zekerheid. Als ik je reactie goed begrijp vallen alle verzekeringen er onder? Ook al associeer ik zelf een reisverzekering niet zo snel met het woord financiële markt.
Verder blijft het een niet helder verhaal voor mij.
Ik heb dus dat verhaal gelezen van de AFM : wat is bemiddelen.
Zoals ik dat hele verhaal lees, is het klikken op een link een intentie. En geeft dat al informatie. En dat mag niet. Maar dat zou betekenen dat de "Advertentie" of "Banner" ook niet zou kunnen. Dus ben ik het spoor kwijtgeraakt.
1. Wat in de volgende situatie.
Je heb een startpagina. Dus zoiets als de pagina´s startpagina. Maar naast de link staat ook een verhaaltje met informatie over de verzekering of product. Er wordt geen info gevraagd aan de bezoeker. Maar wanneer iemand op een link klikt geeft iemand toch een intentie?
Zou dat ook niet mogen door de AMF? Waar ligt dan de grens? Wat is het verschil tussen een advertentie en een lijst met linkjes met info er naast?
2. Wat in de volgende situatie.
Op een site informatie van verzekeringen weergeven die onder de definitie van de AFM vallen.
Geen invoerveld dat bezoekers om gegeven vraagt. Maar de lijst kan wel gesorteerd weergegeven worden.
Bijvoorbeeld sorteren door te klikken op leeftijd en prijs. Je vraagt dan niet om info. Maar door te klikken sorteer je de lijst. Bijvoorbeeld een sortering op leeftijd en prijs. Valt dat onder die definitie?