Cashback in nederland

10 dec 2008
141
0
0
#61
Ik moet zeggen dat ik er niet zo op zit te wachten dat mensen zich op mijn site oriënteren en daarna via een cashback boeken. Ik hoop daarom dat de cashbacksites hier niet van de grond zullen komen.

Wat mij betreft is het de taak van de netwerken om de adverteerders goed in te lichten over de effecten van dergelijke affiliates.
Als in de toekomst een populaire cashbacksite ontstaat waardoor de andere affiliates een teruglopende conversie gaan ervaren kunnen deze afhaken en verliest de adverteerder bereik. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat enig zichzelf respecterende partij die begrijpt wat het dit inhoudt (vooral ook imagotechnisch) zijn naam te grabbel zal leggen door dergelijke affiliates.

Je zag al bij a good cause dat genoemde percentages niet overeenkomen met de werkelijkheid. Iets waarop de consument vermoedelijk de webwinkel zal aanspreken. Daarbij lijkt het me ook dat consumenten gaan bellen omdat ze direct de korting willen i.p.v. de cashback.

Mijninziens doe je als webwinkel een slechte beurt als de consument er achter komt dat ze voor de scherpste aanbieding niet op de website van de aanbieder moeten zijn maar juist moet zoeken wie de hoogste korting/cashback geeft.
Een korting aan leden van een tijdschrift kan ik me nog voorstellen maar cashback via een vaak minder professionele website lijkt mij gewoon pure afbreuk van het imago.
 

pippelpap

Nieuw lid
6 sep 2006
653
0
0
#62
jvanhaaften zei:
En nee, zolang een cashback niet met een dubieuze toolbar werkt, dus min of meer een GPT is zie ik geen probleem.
Zeg je dat als medewerker van TD of als affiliate? Want voor affiliates die zelf geen cashback site hebben is het probleem toch duidelijk (zie bv. mijn quote hieronder)? Of het een groot probleem is/wordt is een andere vraag, waar ik geen antwoord op weet.

Dat cashback sites voor netwerken leuk zijn is logisch. Tenzij het netwerken zijn die de lange termijn voorop stellen en de belofte van 'no cure no pay' waar willen maken. In dat laatste geval zal een netwerk ook voldoende reden zien om vraagtekens bij cashback te zetten.

Dat Spaarbron geen probleem ziet met cashback is natuurlijk ook niet verbazend, omdat zijn site spaarbron.nl gedeeltelijk een cashback site is.

Niels II zei:
Als jij als affiliate het voorwerk doet door een bezoeker te helpen bij het kiezen van een product en een webshop, en hem stimuleert tot aankoop over te gaan, is het redelijk dat dit beloond wordt met een commissie. Als de bezoeker echter lid is van een cashback site zal hij in veel gevallen de aankoop via die cashback site doen, zodat de affiliate die het werk heeft gedaan zijn commissie misloopt.
 

Robb

Nieuw lid
30 dec 2008
27
0
0
#63
Beste JvanHaaften,

Even duidelijk naar elkaar:

Ik heb niets gezegd over 1 partij. Heb beslist niets tegen Zanox en Tradedoubler. Ik reageer alleen op datgene mij is geadviseerd op de beurs. Je kunt dit afdoen alszijnde onzin of gelijkwaardige reactie. Feit is dat ik als winkelier een advies vraag aan een specialist op een vakbeurs waar, neem ik aan, jullie stonden om klanten te werven.

Wat ik tevens vreemd vond in het gesprek met medewerkers van Zanox en Tradedoubler is dat beide raar reageerde toen ik hen vertelde dat ik in Magento een aanpassing heb laten maken die registreert via welke partij een aanmelding voor een nieuwsbrief en/of klant wordt aangebracht. Deze code blijft de gehele levenscyclus aan die persoon gekoppeld. Deze registratatie doe ik om er zeker van te zijn dat ik die betreffende derde partij netjes belonen kan voor zijn/haar inspanning. Eerlijk duurt volgens mij het langst. Dat was volgens hen beslist niet nodig omdat zij dat het beste zelf konden registreren.

Op mijn vraag hoe zij zo'n registratie uitvoeren en welke controle mogelijkheden ik heb kwam geen duidelijk antwoord. Wel werd mij gemeld dat ik altijd een beloning kan annuleren als ik het er niet mee eens ben.

Ik leer graag, dus meneer JvanHaaften het podium is voor U.

Met dank, Robb
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#64
Maar maak er van wat je wilt, als je het vreemd wil vinden, prima.
Jaap, jij was al affiliate en aktief op dit forum voordat je bij TD ging werken, dus je weet ook dat ik niet de enige ben die moeite heeft met die dubbelrol. Zolang we niet in elkaars branche zitten, kan ik daar mee leven, anders wordt het met de c(r)ashback, die sites lopen door alle branches heen en wanneer dat door netwerk-medewerkers zoals spaarbron wordt uitgevoerd, ligt dat minder populair.
In een eerder stadium in deze reeks heb ik dan ook TD direkt en indirekt uitgenodigd om er voor 100% afstand van te nemen, idem dito Zanox.
Dat bedoel ik met vreemd, dat is in mijn optiek geen samenwerken. 8)
 

Spaarbron

Nieuw lid
30 aug 2005
99
0
0
www.spaarbron.nl
#65
@Rob uit je laatste reactie kan ik opmaken dat je geinteresseerd was in leadgeneratie of (bij sales) in een affiliateprogramma. Wat betreft de beloningen spreken we in dit soort gevallen niet van een cashback (in dit topic dan). De term "cashback" was dus wat ongelukkig gekozen en je bedoelde waarschijnlijk gewoon de vergoedingen/commissies die je wil geven aan de Publishers.

Terugkomend op wat andere reacties over het gevaar van cashbacks. Kijkend naar andere landen denk ik dat de gevaren meevallen. In landen zoals de UK is cashback al jaren vrij groot maar andere affiliates blijven ook gewoon groeien. Ik heb geen (exacte) cijfers maar verschuivingen vallen daar mee naar mijn idee. In hoeveel gevallen zullen consumenten die via Site A hun keuze al gemaakt hebben nog daadwerkelijk overstappen naar een cashback site? Ik betwijfel dit en schat het zeker in NL op nog zeer lage aantallen.
De online markt wordt steeds groter en de consumenten die nu in aanraking komen met een affiliatesite of keyword buyer zullen waarschijnlijk niet eens van cashbacksites afweten (wellicht een klein percentage) en is mijn verwachting dus dat ze de aankoop gewoon via de "normale" manier blijven doen. Volgens mij moet het prima naast elkaar kunnen draaien en wordt er hier een groter probleem van gemaakt dan dat het daadwerkelijk is. Kijkend naar bijvoorbeeld de UK waar cashbacksites al wat normaler zijn in de markt en het daar op de inmiddels wat langere termijn ook prima naast elkaar kan draaien (en het ook voor de adverteerder meer opleverd).

ps. dit is mijn persoonlijke mening.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#66
Het belangrijkste argument over waarom het wel mee zal vallen dat ik heb gelezen is: wie met cashbacksites in zee gaat prijst zichzelf uit de markt, omdat een ander goedkoper is met zijn aanbod. Merchants schieten zichzelf dus in de voet door dit te tolereren, waarmee cashback hooguit interessant is voor wie zich koste wat kost in een markt wil vechten.

Daarnaast raakt zo'n merchant zijn beste affiliates kwijt. Als je een startpaginakloontje hebt zit daar amper werk in en ben je met een dubbeltje misschien net zo tevreden als met twee dubbeltjes. Dat ligt natuurlijk anders met partners die wat meer werk steken in hun site.

Als ik naar mijn eigen praktijk kijk, dan wordt gewoon alles gemeten. Verlies ik commissie omdat die wordt gekaapt door cashbacksites, dan presteert de merchant bij mij slechter en daalt automatisch in de ranglijst totdat hij helemaal verdwenen is (er zijn veel meer merchants dan ik kwijt kan). Idem wanneer hij zelf commissie steelt door zijn telefoonnummer te pushen, promoot om toch vooral een brochure te bestellen en andere trucjes.

Naast het resultaat van de automatische meting van de opbrengst per geleverde bezoeker (waarbij de CTR ook meetelt) wordt in bovengenoemde gevallen bovendien ook vaak handmatig ingegrepen en krijgt een merchant een 'strafkorting' van bijvoorbeeld opbrengst=opbrengst-10% En naarmate er meer mis is wordt dat percentage hoger. Dat is zeker het geval bij commissieroof: je levert bijvoorbeeld vliegtickets waarvoor je commissie voor mij op zich interessant is, maar daarnaast worden ook huurauto's of hotels gepromoot waarover ik geen commissie krijg. Of een commissie die lager ligt dan ik elders krijg (wat bijna altijd het geval is). Doorgaans is het dan: deeplinks naar je kale bookingsengine of over en sluiten.

Dat de markt groeit zoals Spaarbron zegt is niet relevant: zeker in een groeiende markt ben ik niet bereid een deel van mijn plak van de cake af te staan aan slimmeriken. In tegendeel: een merchant die ermee in zee gaat krijgt strafpunten en maakt zichzelf minder interessant.

Affiliate marketing betekent ook de markt kennen en de trucjes die er worden toegepast. En daar moet je continu adequaat op reageren. En gelukkig is het aanbod van merchants groot genoeg. Daarnaast zijn er nog alternatieven als adsense. Dan is de route toch vrij eenvoudig: een merchant die om wat voor reden dan ook slecht presteert of zich 'misdraagt' verdwijnt van de pagina's en kan alleen nog via adsense een plaatsje kopen op restposities. En als dat het gevolg is van 'misdragingen' wordt hij ook bij adsense geblokkeerd.

Naarmate de affiliatemarkt volwassener wordt zullen steeds meer grote affiliates dergelijke systemen toepassen en is het voor merchants kiezen of delen: affiliate marketing serieus nemen en alleen nog met serieuze partijen in zee gaan (zowel qua publishers als qua netwerken) of alleen een rol spelen in de marge van het internet.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#67
Ben het ten dele met je eens PJ, een eigen rating van adverteerders blijkt noodzaak. Een navenante rating van netwerken eveneens.

Wanneer je uitlatingen in het verleden in de zin van rechtstreeks met adverteerders te werken en niet via netwerken, nog steeds overeind staan, scheiden daar onze wegen : ik kan en wil het niet begrijpen dat netwerken en mediaburo's en hun medewerkers, de privebelangen ( immers ze verdienen in loondienst en parlevinken in prive via hun websites ) hoger stellen dan de affiliates die ze zouden moeten begeleiden. Waarna - indien hun inspanningen positief zouden werken - partijen gezamenlijk een betere markt en een betere inkomenspositie zouden verwerven.

Nadrukkelijk betrek ik de mediaburo's hier ook bij, want zowel een Neckermann als een Ulla Popken heb ik rechtstreeks ( althans via de bekende kanalen ) benaderd, ben uitgekomen bij de mediaburo's en afgezien van een vraag om nadere informatie, is de uitkomst een luidkeels zwijgen hetgeen te vertalen valt met "wie zwijgt, stemt toe". Beide adverteerders staan ook luidkeels op de website van Splinq (althans vlg.de kopieen die ik heb veiliggesteld. Dus simpel een aktie van de reklamejongens en meisjes, die de communicatie niet verder brengen.

En het is veelzeggend, dat de direkties van de netwerken TD en Zanox zich hier niet over uitspreken en evenmin adequate maatregelen nemen, denk dat ze voorlopig nog even voor het grote geld gaan analoog aan de bankwereld.

Het failliet van een affiliate-collectief is eveneens duidelijk. 8)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#68
ouwesmurf zei:
Ben het ten dele met je eens PJ, een eigen rating van adverteerders blijkt noodzaak. Een navenante rating van netwerken eveneens.

Wanneer je uitlatingen in het verleden in de zin van rechtstreeks met adverteerders te werken en niet via netwerken, nog steeds overeind staan, scheiden daar onze wegen :
Het is een mix: met grote klanten werk ik rechtstreeks, met kleintjes via netwerken. Een kleintje kan uiteraard alleen groot worden door rechtstreeks samen te werken tegen een hogere commissie, anders wordt de opbrengst per bezoeker nooit hoog genoeg om op de topposities mee te draaien.

Daarbij kan ik gelukkig vaak de NL-tak overslaan en rechtstreeks samenwerken met het internationale hoofdkantoor (vaak in de VS): het is een verademing hoeveel professioneler en pro-actiever die zijn. De NL-werknemersmentaliteit (afschuiven ipv aanpakken) zie ik vaak als een grote belemmering voor een vruchtbare samenwerking. Als een (al dan niet technische) vraag pas na een week wordt beantwoord (bij netwerken mag je dan soms nog van geluk spreken) is het voor mij te laat; zijn we alweer met iets heel anders bezig en hebben de trage partij overgeslagen.

ik kan en wil het niet begrijpen dat netwerken en mediaburo's en hun medewerkers, de privebelangen ( immers ze verdienen in loondienst en parlevinken in prive via hun websites ) hoger stellen dan de affiliates die ze zouden moeten begeleiden. Waarna - indien hun inspanningen positief zouden werken - partijen gezamenlijk een betere markt en een betere inkomenspositie zouden verwerven.
Dat zou leuk zijn, maar het is de praktijk niet. En ik begrijp het wel, als ik in ogenschouw neem hoe onvolwassen veel netwerken zijn. Het is toch vaak meer marketingblabla en proberen een graantje mee te pikken dan echte vakkennis en hard werken aan een kwaliteitsmerk. Moet vaak aan onze geliefde netwerken denken als ik die zogenaamde topverkopers in dat programma van Jort Kelder zie ;D

Nadrukkelijk betrek ik de mediaburo's hier ook bij, want zowel een Neckermann als een Ulla Popken heb ik rechtstreeks ( althans via de bekende kanalen ) benaderd, ben uitgekomen bij de mediaburo's en afgezien van een vraag om nadere informatie, is de uitkomst een luidkeels zwijgen hetgeen te vertalen valt met "wie zwijgt, stemt toe". Beide adverteerders staan ook luidkeels op de website van Splinq (althans vlg.de kopieen die ik heb veiliggesteld. Dus simpel een aktie van de reklamejongens en meisjes, die de communicatie niet verder brengen.

En het is veelzeggend, dat de direkties van de netwerken TD en Zanox zich hier niet over uitspreken en evenmin adequate maatregelen nemen, denk dat ze voorlopig nog even voor het grote geld gaan analoog aan de bankwereld.
Of dat geld nou zo groot is weet ik niet, maar ik heb wel de indruk dat het allemaal houtje-touwtje is: proberen wat marktaandeel te krijgen en iets mee te pikken van de groeimarkt, met erg beperkte hulpmiddelen. De techniek wordt enerzijds wel steeds beter (trackingmethodes, statistieken ed) maar aan de commerciële kant staat daar vaak geen duidelijk beleid tegenover. Hoe moeilijk kan het zijn om alleen commerciële medewerkers aan te nemen die de markt kennen en schone handen hebben (dus: geen conflicterende eigenbelangen) en alleen samen te werken met topaffiliates en topmerchants volgens een duidelijk stel kwaliteitsregels?

Het lijkt erop dat vandaag links en rechts een procentje meepikken belangrijker wordt gevonden dan investeren in een sterk merk. Een erg beperkte manier van werken, waarbij je wel gedwongen wordt om snel te cashen omdat je toch niks waardevols opbouwt.

Het failliet van een affiliate-collectief is eveneens duidelijk. 8)
Ik zie dat collectief nergens...
 

Noobie

Nieuw lid
1 apr 2008
96
0
0
#69
@ Spaarbron. Niet echt relevante opmerking. We praten over een markt die de laatste jaren geweldig hard is gegroeid. Tja, dan kan ik zelfs nog groeien met een leuke pietjepuk startkabel.
Feit is wel, zoals PJ en Ouwesmurf aangeven dat affiliates die misschien 80% van het voortraject doen worden benadeld. Jammer dat jij hierachter staat. (aanname geconcludeerd uit andere reacties)
 

Spaarbron

Nieuw lid
30 aug 2005
99
0
0
www.spaarbron.nl
#70
Noobie zei:
@ Spaarbron. Niet echt relevante opmerking. We praten over een markt die de laatste jaren geweldig hard is gegroeid. Tja, dan kan ik zelfs nog groeien met een leuke pietjepuk startkabel.
Feit is wel, zoals PJ en Ouwesmurf aangeven dat affiliates die misschien 80% van het voortraject doen worden benadeld. Jammer dat jij hierachter staat. (aanname geconcludeerd uit andere reacties)
Ik doelde er meer op dat degene die cashbacksites kennen erg klein zal zijn, wilde de nadruk niet leggen op dat de markt groeit. Mijn mening blijft dat er weinig van verschuiving gemerkt zal worden en het gewoon naast elkaar kan draaien (zonder te spreken van een enorme verschuiving dat "ineens" alle cashback sites de sales zullen doen). Net als de concurrentie tussen de andere affiliates die er nu al zijn of bijkomen.
 

Robb

Nieuw lid
30 dec 2008
27
0
0
#71
Beste Spaarbron,

Misschien was mijn omschrijving niet helemaal duidelijk.

In het kort; voor mijn nieuwe webwinkel ben ik geïnteresseerd in klanten. Klanten in een constructie dat er wordt afgerekend bij resultaat. Direct bij koop en indirect als er eerst een nieuwsbrief wordt aangevraagd en daarna een koop volgt.

De beide heren van Zanox en Tradedoubler melde mij dat een cashback programma voor een nieuwe webwinkel het beste was om veel klanten te genereren. Mijn bezwaar bij deze aanpak is het korte termijn denken en het afbreukrisico van het merk. Ik heb mijn bezwaar uitvoerig verwoord. Daar zagen de twee heren van Zanox en Tradedoubler geen enkele reden voor om mij zorgen om te maken.

De mevrouw van Daisycon benaderde dezelfde vraag vanuit een heel ander perspectief. Zij legde in begrijpelijk Nederlands uit dat er meerdere mogelijkheden zijn en wat op korte en langere termijn het beste zou werken.

Vanuit het kader van een langdurige samenwerking heb ik aangegeven in een vergoedingsstructuur te denken waarbij ook een vervolgaankoop een beloning oplevert voor de partij die de klant heeft aangebracht. In de ?vaste wereld? is dit een normaal verschijnsel. Ik hoor om mij heen dat hier bezwaren voor zijn vanuit Publicers. Deze bezwaren begrijp ik nog niet helemaal.

Groet, Robb
 

Spaarbron

Nieuw lid
30 aug 2005
99
0
0
www.spaarbron.nl
#72
@Robb
Oke prima, ik snap je verhaal nog niet helemaal (vooral het cashback gebeuren zoals jij het omschrijft. :) Het is wel zo dat de spaarprogramma's (niet zo zeer de cashback sites) in een korte tijd veel leads kunnen genereren voor een bepaalde website om bijv. het nieuwsbrief bestand te vergroten (via hun emailbestand).
Vanuit de visie van TD kan ik dat dan begrijpen in de vorm van een CPL campagne (en dat voorgesteld hebben), aangezien in het affiliatenetwerk (op CPS basis) eigenlijk nooit "kleinere" webshops een affiliateprogramma mogen starten.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#73
Treed jij op namens TD ? Goh.....

wat bedoel je dan hiermee :
aangezien in het affiliatenetwerk (op CPS basis) eigenlijk nooit "kleinere" webshops een affiliateprogramma mogen starten.
waarom mogen die geen sale-regeling aanvangen ? 8)
 
24 aug 2005
831
0
0
#74
Spaarbron zei:
@Robb
Oke prima, ik snap je verhaal nog niet helemaal (vooral het cashback gebeuren zoals jij het omschrijft. :) Het is wel zo dat de spaarprogramma's (niet zo zeer de cashback sites) in een korte tijd veel leads kunnen genereren voor een bepaalde website om bijv. het nieuwsbrief bestand te vergroten (via hun emailbestand).
Vanuit de visie van TD kan ik dat dan begrijpen in de vorm van een CPL campagne (en dat voorgesteld hebben), aangezien in het affiliatenetwerk (op CPS basis) eigenlijk nooit "kleinere" webshops een affiliateprogramma mogen starten.
Als aanvulling, niet kunnen/willen starten vanwege opstartkosten en/ of maandelijkse fee.
Daarnaast is de policy bij td (inter)nationale A-merken.
@ Robb het is nu idd wel duidelijker, snap nu ook dat ze waarschijnlijk een kortlopende CPL campagne voorgesteld hebben, om eerst naamsbekendheid te krijgen. En mocht het als programma niet direct hard lopen kost het je dus veel minder.
 

Robb

Nieuw lid
30 dec 2008
27
0
0
#75
Beste Spaarbron,

Over de definitie ?kleinere? zouden wij beslist een avond kunnen vullen onder het genot van goede whisky en/of wijn.

Ik schrik niet van opstartkosten en een vaste maandelijke basisfee.

Ik denk dat ?kleinere? gewogen dient te worden met het potentieel. Ik heb veel voorbeelden gezien (sommige letterlijk aan mijn tafel) die klein waren en binnen korte tijd een grote speler waren.

In al die successen is de grootste succesfactor een goede samenwerking. Op het moment dat die goede samenwerking er is verdient iedereen een bovengemiddelde boterham.

Om nog een misverstand uit de lucht te helpen van de voorgande reactie. Zanox en Tradedoubler stelde geen kortlopende campagnes voor. De enige dat er veelvuldig uitkwam was Cashback is het beste. Als dit advies onjuist of publiekelijk ongewenst is doe dat dan zeker niet op een vakbeurs.

Groet, Robb
 

Spaarbron

Nieuw lid
30 aug 2005
99
0
0
www.spaarbron.nl
#76
ouwesmurf zei:
Treed jij op namens TD ? Goh.....

wat bedoel je dan hiermee :
aangezien in het affiliatenetwerk (op CPS basis) eigenlijk nooit "kleinere" webshops een affiliateprogramma mogen starten.
waarom mogen die geen sale-regeling aanvangen ? 8)
Volgens mij is het algemeen bekend dat TD zich richt op de wat grotere (A-)merken in hun affialitenetwerk (policy). Dat heeft er niet mee te maken of ik optreed namens TD of niet.

@ Robb:
Een goed glas wijn en/of Whisky is nooit weg ;D. Verder kan ik het alleen maar eens zijn met je bericht :)
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#77
Volgens mij is het algemeen bekend dat TD zich richt op de wat grotere (A-)merken in hun affialitenetwerk (policy). Dat heeft er niet mee te maken of ik optreed namens TD of niet.
in omgekeerde volgorde:
2. wanneer Lou de Palingboer terugkomt ( heeft ie beloofd ), en hij zegt iets over het beleid van TD, ga ik hem niet geloven. Het maakt dus iets uit, wie iets zegt over wie.
1. Of het algemeen bekend is dat TD iets heeft met A-merken, is her en der op forums wel eens aangegeven, moet ik alles wat gedrukt staat op fora en blog gewoon geloven , nee toch ? Het gaat niet om wat gedrukt staat, het gaat om de daden.

En je zou moeten weten, als forumbezoeker dat er ook door mij en vele anderen voor gepleit wordt dat mensen met een dubbele pet op, zich bekend maken. Wanneer jij zelf in je handtekening een website plaatst en je gebruikt als nickname je andere website, weet je ook dat je herkenbaar bent, daar "vraag" je dan toch om?

Lijkt het mij ook heel erg voor de hand liggen, dat de discussie om Robb alsnog binnen te halen, verplaatst wordt door de moderatoren naar het enige juiste vakje, namelijk het vakje van Tradedoubler.
En ook met die aktie - als het al niet duidelijk was - vraag je erom om ontmaskerd te worden met je hoofd-aktiviteit.

Ik heb 25 jaar verkoop achter de kiezen, ondermeer als verkoopleider maar zo zout als ik het hier zie langs komen, dat zout maken ze niet meer, hoewel, misschien nog bij Klene. ;D
 

Robb

Nieuw lid
30 dec 2008
27
0
0
#78
Met dank Ouwesmurf voor de wijze woorden.

Zoals ik al eerder aangaf past de aanpak zoals die van Daisycom mij beter dan die van Zanox en Tradedoubler.

Kortom; voor mij geen Cashback of ander soort list en bedrog.

Ik zal kijken welke keuze voor promotie ik maak en zal binnenkort een url achterlaten voor geïnteresseerdee forumleden.

Groet, Robb