Ik moet zeggen dat ik er niet zo op zit te wachten dat mensen zich op mijn site oriënteren en daarna via een cashback boeken. Ik hoop daarom dat de cashbacksites hier niet van de grond zullen komen.
Wat mij betreft is het de taak van de netwerken om de adverteerders goed in te lichten over de effecten van dergelijke affiliates.
Als in de toekomst een populaire cashbacksite ontstaat waardoor de andere affiliates een teruglopende conversie gaan ervaren kunnen deze afhaken en verliest de adverteerder bereik. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat enig zichzelf respecterende partij die begrijpt wat het dit inhoudt (vooral ook imagotechnisch) zijn naam te grabbel zal leggen door dergelijke affiliates.
Je zag al bij a good cause dat genoemde percentages niet overeenkomen met de werkelijkheid. Iets waarop de consument vermoedelijk de webwinkel zal aanspreken. Daarbij lijkt het me ook dat consumenten gaan bellen omdat ze direct de korting willen i.p.v. de cashback.
Mijninziens doe je als webwinkel een slechte beurt als de consument er achter komt dat ze voor de scherpste aanbieding niet op de website van de aanbieder moeten zijn maar juist moet zoeken wie de hoogste korting/cashback geeft.
Een korting aan leden van een tijdschrift kan ik me nog voorstellen maar cashback via een vaak minder professionele website lijkt mij gewoon pure afbreuk van het imago.
Wat mij betreft is het de taak van de netwerken om de adverteerders goed in te lichten over de effecten van dergelijke affiliates.
Als in de toekomst een populaire cashbacksite ontstaat waardoor de andere affiliates een teruglopende conversie gaan ervaren kunnen deze afhaken en verliest de adverteerder bereik. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat enig zichzelf respecterende partij die begrijpt wat het dit inhoudt (vooral ook imagotechnisch) zijn naam te grabbel zal leggen door dergelijke affiliates.
Je zag al bij a good cause dat genoemde percentages niet overeenkomen met de werkelijkheid. Iets waarop de consument vermoedelijk de webwinkel zal aanspreken. Daarbij lijkt het me ook dat consumenten gaan bellen omdat ze direct de korting willen i.p.v. de cashback.
Mijninziens doe je als webwinkel een slechte beurt als de consument er achter komt dat ze voor de scherpste aanbieding niet op de website van de aanbieder moeten zijn maar juist moet zoeken wie de hoogste korting/cashback geeft.
Een korting aan leden van een tijdschrift kan ik me nog voorstellen maar cashback via een vaak minder professionele website lijkt mij gewoon pure afbreuk van het imago.